0

ورود به حریم خصوصی خانواده شما با دوربین سیستم ها

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به استفاده روزافزون از تبلتها و آیپدها خصوصا توسط کودکان و نوجوانان گفت: ضرورت دارد تا خانواده ها نسبت به استفاده صحیح از این تکنولوژی ها موارد ایمنی ساده را به فرزندان آموزش داده و مراقب باشند تا سیستم های موجود در اختیار فرزندان وسیله سوء استفاده مجرمان نگردد.

پلیس فتا: سرهنگ علیرضا آذردرخش در تشریح این خبر اظهار داشت :  ضرورت دارد تا خانواده ها نسبت به تصویر برداری کودکان خود از نزدیکان و خانه و خانواده خود نکاتی را به فرزندان گوشزد نمایند.

وی با بیان اینکه مجرمان می توانند با نفوذ در این سیستم ها کنترل دوربین و یا حافظه این سیستم ها تصاویر ذخیره شده را به سرقت برده و یا تصویر برداری نمایند، افزود: از این رو باید به کودکان آموزش داد تا در استفاده از اینترنت و دانلود برخی نکات ساده ایمنی را رعایت کنند، ضمن آنکه حتما آنتی ویروس سیستم ها بروز و آپدیت باشد.

سرهنگ آذردرخش گفت: یکی از نکاتی که می توان امنیت لازم را برای جلوگیری از اینگونه سوء استفاده های احتمالی ارائه آموزش های لازم به فرزندان است که تصویر برداری خود را محدود نمایند و حتی می توان جلوی دوربین تبلتها یا آیپدها را چسب زد و نگذاشت فرزندان به راحتی از افراد و محیط خانه به عنوان حریم خصوصی عکس برداری کنند و در حافظ سیستم نگهداری کنند. ضمن آن که اگر بد افزارهای جاسوسی نیز به سیستم نفوذ کرد دیگر توان تصویر برداری از محیط پیرامون را ندارد.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه شاهد پرونده ای در این خصوص در پلیس فتا هستیم که عکس های خصوصی قربانی از سیستم تبلت فرزند وی(تصویر برداری بدون اطلاع والدین و در فضای خصوصی خانواده توسط فرزند انجام شده است) به سرقت رفته است و حتی توسط بدافزارها از محیط منزل آنها تصویر برداری شده است، افزود: لذا حتما خانواده ها هنگام استفاده کودکان از تبلت و آی پد و حتی گوشی های هوشمند مراقب باشند و به کودکان خود توصیه های لازم را بنمایند.

وی با بیان اینکه سیستم های تبلت و آیپدی که در اختیار فرزندان است به راحتی میان دوستان دست به دست می شود، گفت: لذا ضرورت دارد حتما برای حافظه این سیستم ها مخصوصا در قسمت های نگهداری اطلاعات مهم و شخصی رمزگذاری کرد تا دسترسی به این قسمتها محدود باشد و هر کسی نتواند به گالری تبلت یا… دسترسی داشته باشد.

سرهنگ آذردرخش در پایان با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری گزارش نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!