0

واعظی در دیدار با رئیس آیکان بر نقش دولت‌ها در حاکمیت اینترنت تأکید کرد

دسته بندی ها : حقوق نام دامنه - domain, حکمرانی فناوری اطلاعات 17 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 873 بازدید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در جریان سفر به ژنو برای شرکت در اجلاس جهانی WSIS، با فواد شهاده رئیس آیکان (ICANN) دیدار کرد.

سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از تسنیم: محمود واعظی در این دیدار با تشریح برنامه‌های دولت ایران در حوزه اینترنت توجه جدی نسبت به نقش دولت‌ها بر حاکمیت اینترنت را ضروری دانست و در مورد آینده اینترنت با رئیس آیکان تبادل‌ نظر کرد.

در ادامه این دیدار، طرفین درباره موضوعاتی نظیر نقش دولت‌ها در حاکمیت اینترنت، امنیت در شبکه‌های اینترنت جهانی، حریم خصوصی کاربران، حمایت از کودکان در حوزه کار با اینترنت، مشارکت و همکاری فنی آیکان با ایران برای استفاده از منابع داده‌ای سرورهای جهانی آدرس دامنه تحت عنوان DNS Server و همکاری جهت آموزش‌های تخصصی پیشرفته برای مدیران ایرانی در این حوزه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

محمود واعظی در جریان سفر به ژنو، در بزرگترین گردهمایی جهانی سالیانه جامعه «تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه» امروز سه‌شنبه (26 مه 2015)سخنرانی می‌کند.

وی امروز در سخنرانی خود، مواضع رسمی ایران در حوزه جامعه اطلاعاتی و اقدامات و پیشرفت‌های کشور در این حوزه را در جمع سران کشورها و شرکت‌کنندگان این اجلاس بیان می‌کند.

سخنرانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در سومین بخش Policy Statements «فروم 2015 وسیس» صورت می‌گیرد که در این بخش وزرای ارتباطات قبرس، کنگو و پاکستان و مقامات ارشد ارتباطات و فناوری اطلاعات ایتالیا، موریتانی، آلبانی، کوبا و کامبوج نیز مواضع کشور خود را ارائه می‌کنند.

«فروم 2015 وسیس» از 25 تا 29 ماه مه 2015 تحت عنوان «نوآوری با یکدیگر، قادرسازی تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه پایدار» در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. این مجمع بزرگترین گردهمایی جهانی سالیانه جامعه «تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه» است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!