0

هک 2540 حساب بانکی در سایت های صیغه یابی

دسته بندی ها : برداشت غیرمجاز از حساب بانکی, هک نفوذ کرک 12 اردیبهشت 1400 کارشناس سایبرلا 497 بازدید
کلاهبرداری رایانه ای و اینترنتی, برداشت غیرمجاز از حساب رایانه ای

فرمانده انتظامی استان از انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی با هک حساب بانکی از بیش از 2500 شهروند خبر داد.

سردار ” مرتضی میرزایی” در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی دریافت چند فقره پرونده قضائی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان به ارزش 104میلیون و 500 هزار ریال از طریق راه اندازی سایت های صیغه یابی و ساخت درگاه جعلی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی از اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات فنی از سوی کارآگاهان پلیس فتا خبر داد و تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی مخفیگاه 3 متهم در شهرستان آمل شناسایی و با هماهنگی قضائی این افراد در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: متهمان پس از دستگیری به کلاهبرداری اینترنتی و هک حساب بانکی 2 هزار و 540 کاربر اینترنتی به ارزش 5 میلیارد ریال در سراسر کشور با راه اندازی کانال صیغه یابی و درگاه جعلی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اقرار کردند.

سردار میرزایی با اشاره به کشف 12 قطعه سیم کارت تلفن همراه، 13 قطعه عابر بانک، 3 گوشی تلفن همراه اندروید و یک لپ تاپ در بازرسی از مخفیگاه متهمان اظهار کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان به شهروندان و کاربران شبکه های اجتماعی هشدار داد: اغلب این کانال ها و سایت ها از سوی افراد فرصت طلب و مجرمان سایبری برای کلاهبرداری و تخلیه حساب شهروندان راه اندازی شده اند.

منبع: پایگاه خبری پلیس

نمونه شکواییه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی (هک حساب بانکی یا کارت) | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!