0

سوءاستفاده از مودم وای فای کافی نت

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, هک نفوذ کرک 17 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 983 بازدید

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: شخصی که با سوء استفاده از رمز و پسورد مودم وای فای یک کافی نت از حجم ترافیک اینترنت آن به صورت غیرمجاز استفاده می‌کرد توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ حسن محمدنژاد در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت فردی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا چنین اظهار داشت که شخصی ناشناس با هک مودم وای فای بنده از حجم ترافیک اینترنت من به صورت غیرمجاز استفاده می‌کند، لذا تقاضای رسیدگی و پیگیری پرونده را دارم.

وی افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت و با بررسی به عمل آمده مشخص گردید متهم با استفاده از  IP مشخصی اقدام به استفاده از اینترنت وای فای شاکی نموده است. لذا با بررسی‌های فنی کارشناسان این پلیس دارنده IP مورد نظر شناسایی گشت.

رئیس پلیس فتا مازندران عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا استان در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضائی ضمن جمع آوری سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی متهم، وی را به این پلیس احضار و پس از حضور ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت؛ مدتی پیش در یک مرحله به کافی نت شاکیه مراجعه کرده بودم و با گرفتن پسورد مودم وای فای کافی نت از خودش، با استفاده از گوشی خودم به اینترنت وصل شدم. سپس با ذخیره کردن پسورد آن، هر از گاهی با استفاده از این یوزر و پسورد اقدام به استفاده از خط اینترنت شاکی می‌نمودم.

وی گفت: سرانجام با تکمیل نمودن تحقیقات لازم از سوی کارشناسان این پلیس، پرونده به همراه متهم برای انجام مراحل قانونی به دادسرا تحویل داده شد.

این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: کاربران رمز، حساب کاربری و اطلاعات شخصی خود را در وای فای‌های عمومی وارد نکنند.

رئیس پلیس فتا مازندران با بیان اینکه دارندگان مودم‌های وای فای باید مودم را از تنظیمات حالت پیش فرض خارج کنند به کاربران هشدار داد: عدم این کار باعث می‌گردد تا نام کاربری و رمز عبور که در حالت پیش فرض می‌باشد به راحتی توسط هکرها شناسایی شود و از خط اینترنت وای فای شما سوء استفاده گردد.

وی تاکید کرد: حتما برای مودم‌های وای فای از رمزهای پیچیده که قابل حدس زدن نباشد استفاده کنید.

سرهنگ محمدنژاد همچنین در خصوص ارائه اینترنت رایگان در اماکن عمومی مثل رستوران‌ها، کافه‌ها و… گفت: این مراکز باید برای هر دفعه مراجعه فرد یک نام کاربری و رمز عبور مشخص تعریف نمایند، ضمن آن‌که اطلاعات مراجعان خود را نگهداری نمایند که در صورت بروز جرم از وای فای رایگان ارائه شده بتوانند این اطلاعات را در اختیار پلیس و مراجع قضایی برای جلب متهم اصلی قرار دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!