0

هکر سه میلیاردی دستگیر شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 تیر 1394 مدیر سایبرلا 1044 بازدید

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت:ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) این استان ، فردی را که با استفاده از بد افزار جاسوسی بیش از سه میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده بود ، شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی افزود: در پی مراجعه چند نفر به پلیس فتا فارس و طرح شکایت مبنی بر کسر موجودی حسابشان در فضای مجازی ،این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این واحد قرار گرفت.

وی اظهار داشت:در بررسی های اولیه مشخص شد ، برداشت از حساب های بانکی به یک روش خاص صورت گرفته و پس از آن تیم عملیاتی که برای این موضوع تشکیل شد با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر متهم شدند.

فرمانده انتظامی فارس گفت:فردهکر باطراحی و نصب نرم افزارجاسوسی ‘کی لاگر’ بر روی سیستم کافی نت های شهرستان های شیراز ، مازندران ، اصفهان ، تهران و جزیره کیش، اطلاعات حساب کاربری و بانکی افرادی را که برای انجام تراکنش مالی خود مراجعه کرده بودند به سرقت می برد و با در اختیار داشتن این اطلاعات مبادرت به برداشت از حساب مالباختگان می کرد.

گودرزی اظهار کرد: فرد هکر برای این که پلیس او را شناسایی نکند، منزل مبله ای را در شیراز به صورت روزانه اجاره کرده بود و وجوه مسروقه را به پول اینترنتی (بیت کوین) تبدیل می کرد.

وی افزود: ‘کی لاگر ها’ ابزارهایی هستند که تمام کارهای انجام شده کاربر را از طریق صفحه کلید ثبت می کنند و این ابزار می تواند به صورت سخت افزاری و نرم افزاری تولید شود.

فرمانده نیروی انتظامی فارس ادامه داد:کاربران برای وارد کردن اطلاعات مهم و حساس خود از کامپیوتر های موجود در مکان های عمومی استفاده نکنند و ضروری است ترافیک ارسال و دریافت اطلاعات سیستم خود را مرتب کنترل کنند و باید دقت داشته باشند که در حالت معمول، میزان دریافت اطلاعات باید بالاتر از ارسال اطلاعات باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!