0

هکر ایمیل شخصی یکی از شهروندان دستگیر شد

دسته بندی ها : جاسوسی سایبری, هتک حیثیت, هک نفوذ کرک 24 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 1788 بازدید
وکیل جرایم فضای سایبری تهران

‌رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که به ایمیل یکی از شهروندان نفوذ نموده و از آن طریق اقدام به ارسال ایمیل‌های توهین‌آمیز و غیراخلاقی به دوستان و آشنایان نموده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر گردید.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: ‌سرهنگ‌ سید‌مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با نفوذ به ایمیل شخصی او و ارسال ایمیل‌های غیراخلاقی و توهین آمیز به دوستان و آشنایان موجبات هتک حیثیت و آبروریزی وی را فراهم آورده بود بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت مدتی است دوستان با من تماس گرفته و عنوان می‌کنند ایمیل‌های غیر اخلاقی از طرف وی برای آنها ارسال می‌گردد در حالی که از ارسال این ایمیل‌ها هیچ اطلاعی نداشته که این امر موجب آبروریزی و هتک حیثیت وی شده است.

‌رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم اهل وساکن اصفهان شناسایی و دستگیر گردید.

این مقام مسئول عنوان کرد: متهم پس از اعتراف صریح به بزه ارتکابی در بازجویی‌های خود عنوان داشت با استفاده از نصب نرم‌افزاری جاسوسی بر روی سیستم رایانه‌ای شاکی رمز ورود به ایمیل او را به دست آورده و جهت هتک حیثیت و آبروریزی او اقدام به ارسال ایمیل‌های غیراخلاقی و توهین آمیز به دوستان و آشنایان او می‌نمودم.

سرهنگ مرتضوی در پایان استفاده از رمز عبور مناسب که قابل حدس زدن نباشد را به کاربران توصیه کرد و گفت: به روز بودن آنتی ویروس بر روی سیستم‌ها ضروری است، ضمن آن‌که کاربران برای جلوگیری از نفوذ هکرها باید از فایروال‌های (دیواره آتش) قوی جهت جلوگیری از نفوذ هکرها استفاده نمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!