0

هکرهایی که فقط به پول می‌اندیشد

دسته بندی ها : جرایم اینترنتی و رایانه ای, هک نفوذ کرک 13 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 680 بازدید

جرائم سایبری به‌صورت روزانه در حال افزایش است و از این میان، بخش عمده‌ای از حملات هکری، متوجه سازمان‌ها و مشاغل کوچک می‌شود. بر اساس گزارش جدیدی که توسط شرکت امنیت سایبری سیمنتک، منتشر شده است، مشاغل کوچک، به هدف بزرگی برای فیشرها تبدیل شده و این شرکت‌ها و مؤسسات صنعتی، بخش اعظمی از اطلاعات خود را به صورت روزانه تقدیم هکرها و مجرمان سایبری می‌کنند.

سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از گرداب: به گزارش سیمنتک، از هر چهل شرکت کوچک اقتصادی، حداقل یک شرکت، در معرض خطر حمله مجرمان سایبری قرار دارد. در این گزارش آمده است: «مهم نیست که چه کسی هدف قرار می‌گیرد. نکته مهم این است که پول شما، هدف اصلی حملات مجرمانه سایبری است.»

ایمیل‌های آلوده به بدافزار، به یکی از شایع‌ترین روش‌های حملات فیشینگ تبدیل شده است و هکرها از این طریق، قربانیان خود را شکار می‌کنند. نکته بعدی که در این گزارش بر آن تأکید شده است، رشد بالای باج افزارها در سال جاری میلادی است. باج افزارها، گونه‌ای از بدافزارها هستند که با قفل‌کردن اطلاعات کاربران قربانی، از آن‌ها در ازای باز کردن قفل اطلاعات مسدود شده، پول دریافت می‌کنند. سیمنتک مدعی است که حملات باج افزاری، در سال 2015، گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و حتی تلویزیون‌های هوشمند را نیز هدف قرار داده‌اند.

البته سیمنتک در ادامه، چند راهکار ساده را نیز برای مقابله با این حملات معرفی کرده است. در گزارش سیمنتک آمده است: «چیزی که واضح است، عدم توقف فعالیت هکرها است. شاید یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با چنین حملاتی، آموزش برخی از ساده‌ترین راهکارها و علوم پایه رایانه‌ای به کارمندان و کارکنان یک واحد تجاری است. ازاین‌رو یک برنامه‌ریزی ساده و به‌کارگیری برخی از نیروهای فناوری اطلاعات و امنیت سایبری، می‌تواند راهگشا باشد. در ضمن، کاهش استفاده کارکنان از گوشی‌های هوشمند و سایر تجهیزات اینترنت اشیاء، از بهترین راهکارهای مقابله با حملات مجرمانه سایبری محسوب می‌شود.»

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!