0

همکار سارق در دام کارآگاهان پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری که به صورت غیر مجاز اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران می‌نمود خبرداد و گفت: براساس قانون هرکس به طور غیرمجاز داده‌های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی از یک میلیون (1.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ سیدعلی میراحمدی در تشریح این خبر گفت: پس از وصول پرونده‌ای از دادسرا با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مراتب رسیدگی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی و بررسی شواهد و ادله‌های موجود مشخص گردید که متهم طی مدت 7 ماه اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شاکی می‌نمود.

این مقام انتظامی اظهار کرد: طی انجام اقدامات فنی توسط مهندسین کارآگاه پلیس فتا مشخص گردید متهم با وجه سرقتی اقدام به خرید اینترنتی نموده که با پی‌جویی‌های صورت گرفته  متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی‌ دستگیر گردید. متهم با مشاهده ادله‌های موجود به بزه خود اعتراف و بیان داشت همکار شاکی می‌باشد و با سوء‌استفاده از اعتماد شاکی این عمل مجرمانه را انجام داده است  .

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان از کاربران خواست تا مراقب رمزهای کارت بانک خود بوده و به هیچ عنوان آن‌ را در اختیار دیگران نگذاشته و به صورت دوره‌ای آن‌را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه فعال سازی پیامک بانکی می‌تواند ما را از برداشت‌های غیر مجاز بانکی آگاه کند، به شهروندان توصیه کرد: حتما نسبت به فعال سازی پیامک بانکی خود اقدام نمایند تا در صورت برداشت غیر مجاز سریعا مطلع گردند.

سرهنگ میراحمدی در پایان گفت: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 + 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!