0

پیامک هشداری پلیس فتا درباره پیامک های جعلی

پیامک جعلی, تماس ناشناس و جعلی, سایبرلا

پلیس فتا درباره کلاهبرداری به شیوه ارسال پیامک های جعلی با عنوان ابلاغیه قضایی و ثبت نام واکسن و … هشدار داد .

پلیس فتا با ارسال پیامک انبوه به همه هموطنان هشدار داد: «هر پیام دریافتی از شماره شخصی با متن ثنا، ابلاغیه قضایی، تخلف یا مسدودی اموال شما یا ثبت نام واکسن، جعلی و به قصد سرقت اطلاعات حساب شماست.»

پیش از این سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا نیز از هموطنان خواسته بود که فریب اینگونه کلاهبرداری ها را نخورند و همواره آگاه باشند زیرا سازمان ها و نهادهای خصوصی و دولتی عمدتا از شماره تلفن های پوششی موسوم به “number mask” به جهت اطلاع رسانی و ابلاغیات استفاده می کنند و به هیچ عنوان از شماره تلفن های شخصی استفاده نمی کنند.

وی به عموم مردم توصیه کرد: در صورت مواجه با اینگونه پیامک های جعلی ضمن بی توجهی به محتوای پیامک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن 096380 به جهت رسیدگی سریع تر اطلاع دهند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط: مراقب فیشینگ در پوشش ابلاغ قضایی باشید

مطالب مرتبط: انهدام باند ارسال پیامک جعلی ابلاغ قضایی در پوشش سامانه ثنای قوه قضائیه

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + 14 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!