0

هشدار در مورد کلاهبرداری با «تبلیغات پاپ آپ»

دسته بندی ها : تبلیغات و بازاریابی دیجیتال 27 مرداد 1393 مدیر سایبرلا 1247 بازدید

رییس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه فروشگاه‌های مجازی دارای نماد اعتماد الکترونیکی ملزم به پرهیز از استفاده و بکارگیری کدهای پاپ‌آپ (پنجره های بازشونده ناخواسته) و کلیک دزدی هستند، افزود: کاربران هوشیار باشند خطر کلاهبرداری رایانه ای نزدیک گوش افراد بازدید کننده از «پاپ آپ» می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه کسب درآمد برای بازدید از سایت ها یکی از ساده ترین روش های کسب درآمد اینترنتی شده است، گفت: برخی سایت ها و فروشگاه های اینترنتی برای بیشتر دیده شدن از این ترفند استفاده می کنند و حتی کاربران را تشویق می کنند تا صفحات سایت های آنها را به نمایش بگذارند و هرچه تعداد نمایش صفحات بر اساس «آی پی» بیشتر گردد درآمد اینگونه کاربران زیاد می شود.

وی با بیان این که در گذشته هدف مدیران سایت ها برای استفاده از پاپ آپ افزایش رتبه جهانی سایت در «الکسا» و «گوگل» بود، افزود: افزایش بازدید از یک سایت باعث افزایش اعتبار آن سایت در گوگل و الکسا می شد.

سردار هادیانفر گفت: ولیکن در سال های آتی با تغییر این دیدگاه، بسیاری از مالکان سایت های فروشگاهی تلاش دارند تا در معرض دید بیشتر قرار گیرند، از این رو با استفاده از کاربران و ترفند کسب درآمد، بسیاری از کاربران را با خود همراه کرده و با ایجاد سایت و وبلاگ های متنوع و گوناگون و حتی فریبنده تلاش دارند تا درآمد خود را افزایش دهند و رقم ناچیزی از این افزایش درآمد را گاهی اوقات به این کاربران پرداخت می کنند.

وی افزود: این کاربران با تنظیم کدهای پاپ آپ و کلیک دزدی در صفحات خود کاربران را به سایت های فروشگاهی هدایت می کنند و در برخی موارد حتی این فروشگاه ها تقلبی می باشد و کاربران بازدید کننده از این سایت ها در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار می گیرند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا گفت: متاسفانه خلاء قانونی در خصوص صفحات کلیک دزد، پاپ آپ و ایمیل های ناخواسته باعث می گردد تا برخورد جدی و قانونی با این دست سایت ها و کاربران صورت نگیرد.این در حالی است که در بسیاری از کشورها حتی قبل از اجرای قانون مبارزه با جرایم رایانه ای، قانون مبارزه با کلیک دزد، پاپ آپ و ایمیل های ناخواسته را اجرایی کرده و در این زمینه برخوردهای جدی نیز انجام داده اند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه آمارهای منتشر شده از سوی شرکت های معتبر امنیتی دنیا نشان از کاهش اسپم ها در سال ۲۰۱۳ به نسبت ۲۰۱۲ دارد، افزود: بیشتر انتشار پاپ‎آپ، کلیک دزدی و هرزنامه ‎ها مربوط به کشورهای کمتر توسعه یافته است، چرا که کاربران در این کشورها دانش کامپیوتری محدودتری دارند و موارد امنیتی را کمتر رعایت می کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه یکی از برنامه های پلیس فتا در کنار دستگاه ها قضایی شناسایی چالش ها و خلاءهای قانونی است، افزود: در این راستا پلیس فتا این خلاء قانونی را شناسایی کرده و اطلاع رسانی نیز شده است، اما هرگونه تغییر در قوانین از وظایف مجلس محترم شورای اسلامی است و پلیس یا دستگاه قضایی اجازه تغییر در قوانین را ندارند.

به گفته وی، پلیس فتا برای وضع قوانین جدید در حوزه مقابله با کلیک دزد، پاپ آپ و ایمیل های ناخواسته رایزنی های کرده است و تلاش دارد در بازنگری قوانین جرائم رایانه ای این موارد نیز از سوی نمایندگان محترم مجلس در قانون دیده شود.این خلاء قانونی باعث می گردد تا پلیس فتا برای برخورد با گردانندگان و فعالان کلیک دزد، پاپ آپ و ایمیل های ناخواسته با مشکل مواجه گردد و از قوانین دیگر استفاده نماید.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با اشاره به اطلاع رسانی این پلیس تخصصی در خصوص پاپ آپ، کلیک دزدی و ایمیل های ناخواسته در سال های گذشته گفت: به کاربران فضای مجازی توصیه می کنیم همکاری خود با گردانندگان سایت های کلیک دزد، پاپ آپ و ایمیل های ناخواسته را قطع نمایند، چرا که در صورت کلاهبرداری، سرقت آنلاین و دیگر موارد مجرمانه آنها نیز مسئول هستند.

سردار هادیانفر همچنین در توصیه به کاربران گفت: یکی از شگردهای پاپ آپ تبلیغات فریبنده است کاربران در مواجه با این صفحات که به طور خودکار با بازکردن صفحات دیگر باز می شود، توجه نکنند و خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند.

وی افزود با توجه به اینکه از بدو تأسیس پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری های رایانه ای از طریق درج آگهی در وب سایت های مختلف در فضای مجازی پرونده های زیادی در سطح کشور تشکیل گردیده، عنوان داشت که بالغ بر۶۰ درصد این پرونده ها منجر به شناسایی و دستگیری متهمان گردیده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 + چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!