0

هشدار به دارندگان سیستم تلفنی voip

هکرها با انتشار ربات‌های نرم افزاری هوشمند سعی در شناسایی سیستم‌های VOIP آسیب‌پذیر داشته و با شناسایی سیستم‌های آسیب‌پذیر و سوء‌استفاده از پهنای باند قربانی هزینه‌های میلیونی را به وی تحمیل می‌کنند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا,امروزه سیستم تلفنی VOIP یکی از بسترهای مخابراتی ارزان و پرکاربرد بوده که شرکت‌ها و مراکز تجاری و کارخانجات و … به منظور کاهش هزینه‌های خود و صرفه‌جویی در منابع‌، از این سیستم برای برقراری تماس‌های داخلی و بین‌المللی استفاده می نمایند.

از همین روی‌، هکرها هم بیکار ننشسته و جهت دست‌یابی به اهداف و مقاصد خاص خود به ویژه کسب منفعت مالی، با تولید و انتشار ربات‌های نرم افزاری هوشمند اقدام به شناسایی سیستم‌های VOIP آسیب‌پذیر می‌نمایند و با سوء‌استفاده از پهنای باند قربانی هزینه‌های میلیونی را به وی تحمیل نموده و از این راه اقدام به کلاهبرداری‌های کلان می‌نمایند که در نهایت منجر به وارد شدن خسارت مالی سنگین به مالکین خطوط تلفن می‌گردد.

سرهنگ جواد جهانشیری “رییس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی در این رابطه با بیان اینکه تا‌کنون تعدادی از این پرونده‌ها در پلیس فتا تشکیل و با توجه به اینکه محدوده برخی جرایم در فضای سایبری فرامرزی می‌باشد این کلاهبرداری نیز عموما از خارج از کشور شکل می‌گیرد .

وی ادامه داد: ولیکن با توجه به هشدارهای پلیس فتا و افزایش آگاهی کاربران این تکنولوژی، تعداد مراجعین در خصوص کلاهبرداری  voipکاهش یافته است.

رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی توصیه کرد: برهمین اساس مسئولین و عوامل فنی که به عنوان پشتیبان و یا راه‌انداز سیستم‌های voip در مزاکز تجاری فعالیت می‌نمایند بایستی تدابیر لازم از جمله نصب و بروز رسانی آنتی‌ویروس و فایروال مناسب و همچنین بستن port  های غیر ضروری در مسیر یاب‌ها و بستن کد و صفر خطوطی که ارتباط خارجی ندارد از طرف شرکت مخابرات مربوطه رعایت نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 + بیست =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!