0

شناسایی بیش از هزار مزرعه غیرمجاز استخراج بیت کوین در ایران

ماینینگ و استخراج بیت کوین, رمزارزها, ارز دیجیتال

بنابر اعلام شرکت توانیر، بیش از هزار مزرعه ‘غیرقانونی’ استخراج رمز ارز دیجیتال در سراسر ایران شناسایی شده است.

مصطفی رجبی مشهدی، از معاونان شرکت برق ایران گفته: “شناسایی این مراکز از طریق مقایسه مصارف با دوره‌های قبل و سایر راهکارها انجام می‌شود.”

او همچنین گفته: “تاکنون ۱۴ مرکز استخراج رمز ارز به ظرفیت ۳۰۰ مگاوات مجوز گرفته‌اند.”

هفته پیش مدیرعامل توانیر از پاداش ۱۰ میلیون تومانی به کسانی خبر داد که مزارع “غیرمجاز” رمز ارز را شناسایی و معرفی کنند.

در ایران از دو سال و نیم پیش همزمان با اوج گرفتن بهای بیت‌کوین، تب و تاب استخراج رمز ارزها آغاز شد که بعدا با فروکش قیمت‌ها و همچنین مشکلات کاربران ایرانی در کارگزاری‌های معاملات بین‌المللی از شدت آن کاسته شد.

در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی قیمت بیت کوین تا نزدیک ۲۰ هزار دلار پیش رفت؛ قیمت این ارز دیجیتال هم اکنون بالای ۹ هزار دلار است.

علیرضا هادی، مدیرکل دفتر طرح‌ها و تامین مالی وزارت صمت به ایلنا گفته است: “پیش‌بینی‌ها این است که سالانه بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار در واحدهای استخراج رمز ارز تولید شده باشد که برای تامین ارز مورد نیاز کشور عدد قابل اعتنایی است و پتانسیل رشد در این حوزه وجود دارد.”

وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفته است حدود ۷۹۰ فرد حقیقی و حقوقی برای کسب مجوز در این زمینه درخواست ارائه کرده‌اند و “حدود ۵۸۴ بنگاه نیز جواز تاسیس خود را دریافت کرده‌اند”.

هفته پیش، اسحاق جهانگیری، معان اول رئیس جمهوری ایران مصوبه تعیین تکلیف تجهیزات استخراج رمز ارزهای موجود در این کشور را ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه دارندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارزها (ماینر) مکلف شدند حداکثر ظرف مدت یک ماه از زمان اعلام وزارت صمت نسبت به ثبت مشخصات هویتی خود به همراه تعداد و نوع دستگاه‌هایی که در مالکیت آنها است، در سامانه‌ای دولتی اقدام کنند.

منبع: ایستنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!