0

هجوم هکرها به اینترنت های خانگی در مشهد

دسته بندی ها : جرم هک و نفوذ, سرقت داده ها و اطلاعات 13 مرداد 1393 مدیر سایبرلا 1302 بازدید
هک و نفوذ به سامانه های رایانه ای, جرایم فضای سایبری

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در گفتگو با مهر از هک شدن اینترنت‌ کاربران خانگی در مشهد خبرداد و گفت: یکی از دلایل کاهش حجم اینترنت افراد استفاده شدن آن توسط سارقان اینترنتی یعنی هکرها است که ازطریق هک رمز کاربران از حجم اینترنت شهروندان می ربایند.

علی آبسالان دلایل مصرف زودهنگام حجم اینترنت شهروندان را اینگونه بیان کرد: دانلود و وبگردی‌های بیش از اندازه یکی از دلایل است و در این وبگردی‌ها ممکن است نرم‌افزارهای موجود در سیستم شخصی بدون اینکه متوجه باشد، از طریق اینترنت به روز رسانی شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد علت دیگر تمام شدن حجم اینترنت شهروندان را هجوم هکرها به خط اینترنت های خانگی دانست.

وی تاکید کرد: سارقان اینترنتی از طریق ورود به مودم شخصی افراد، نام کاربری و پسورد اینترنت آنان را هک کرده  و در زمان هایی که شخص از اینترنت استفاده نمی کند از آن برداشت می کنند.

آبسالان همچنین افزود: اینترنت بی‌سیم چه از طریق شبکه‌های بزرگ وایلرس تامین شود و چه از طریق وایفا، احتمال نفوذ و استفاده از آن توسط دیگران وجود دارد.

شهروندان به عنوان کاربر نهایی مراقبت‌های لازم را انجام دهند

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد توضیح داد: تعدادی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت بی‌سیم، امنیت را تامین می‌کنند اما شهروندان  به عنوان کاربران نهایی باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا امکان دسترسی را از این افراد بگیرند.

وی برای جلوگیری از هک شدن اینترنت بی‌سیم روشهایی را پیشنهاد کرد: اگر فقط خودتان با یک کامپیوتر از اینترنت بی‌سیم استفاده می‌کنید، مودم خود را در حالت   Bridge قرار داده تا امکان برقراری ارتباط دیگری وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: در صورت استفاده نکردن از اینترنت مودم خود را خاموش کنید و رمز عبور خود را هرگز از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی در اختیار افراد قرار ندهید.

آبسالان ادامه داد: همیشه یک آنتی ویروس یا فایروال معتبر بر روی ویندوز خود داشته باشید و مرتب آن را به روز رسانی کنید، اگر بنا بر نیاز خود از سیستم  PPPOE استفاده می‌کنید در تنظیمات شبکه خود گزینه Mac Filter را فعال کنید و از سرویس دهنده اینترنت خود بخواهید در صورت امکان، یک بار گزارش‌های مصرف شما را چک کند و در صورت مشاهده مک آدرس‌های متفاوت، آن را به شما اعلام کند.

وی افزود: اگر در منزل یا محل کارتان ازHot Spot  استفاده می‌کنید، آن را به IPهای شبکه خودتان محدود کنید و اگر سرویس‌دهنده اینترنت شما امکان محدود کردن اینترنت تنها برای یک آدرس را دارد، از سرویس دهنده  بخواهید این کار را انجام دهد.

امنیت سایبری, امنیت اطلاعات, هک و نفوذ, سایبرلا

امکان شناسای هکرها برای پلیس فتا به راحتی وجود دارد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: امکان شناسای هکرها و افرادی که از حجم اینترنت شهروندان می‌ربایند؛ برای پلیس فتا به راحتی وجود دارد.

سرهنگ محسن عرفانی با اشاره به سرقت‌های مکرر از پهنای اینترنت‌های خانگی تاکید کرد: شهروندان باید به محض خرید شارژ اینترنتی رمز خود را تغییر دهند تا مورد سو استفاده سارقان قرار نگیرند.

سرهنگ عرفانی همچنین عنوان کرد: در هنگام خریدهای اینترنتی و انجام عملیات‌های بانکی از طریق اینترنت رمز عبور و و نام کاربری خود را ذخیره نکنید چرا که با نفوذ افراد کلاهبردار مورد سو استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: برای استفاده از فضای مجازی باید از امنیت آن آگاه باشیم و استفاده صحیح داشته باشیم، ترفندهای کلاهبرداری آن‌قدر ظریف است که اشخاصی که از سطح آگاهی بالایی نیز برخوردارند مورد سرقت و کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

امکان شناسایی افراد متخلف وجود دارد

مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی نیز در گفتگو با مهر وجود هکرها در استفاده از حجم شارژ اینترنت خانواده شهروندان را تایید کرد.

علی ملک جعفریان اظهار کرد: احتمال هک شدن خط شهروندان هست اما امکان شناسایی این افراد متخلف نیز وجود دارد و به پلیس فتا معرفی و مجازات می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگرحجم اینترنت شهروندی به طورغیرمتعارف مصرف شود ازطریق مبادی قانونی قابل پیگیری است.

ملک جعفریان گفت: شهروندان اولین کسانی هستند که می‌توانند با نسپردن پس ورد و رمز اینترنت خود به افراد مانند جلوی سرقت و سوء استفاده را بگیرند.

مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی تاکید کرد: شهروندانی که این احتمال را می دهند می توانند با سامانه مخابرات و تلفن‌های مخابرات استان تماس و درخواست تغییر رمز بدهند

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!