0

نیاز امروز امنیت سایبری چیست؟!

اجلاس RSA که به میزبانی سنگاپور انجام شد به بررسی راهبردهای امنیت سایبری کشورهای آسیا-اقیانوسیه و ژاپن پرداخته است.

سایبربان: اجلاس RSA 2016 به‌تازگی در سنگاپور برگزار شد. در این اجلاس که با محوریت کشورهای آسیا-اقیانوسیه و ژاپن برگزار شد، شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف به سخنرانی و اظهار نظر پرداختند. سخنان برخی مقامات دولتی مانند کشور سنگاپور که به تازگی مورد حمله بزرگی قرار گرفته، بیشتر حائز اهمیت است. بیشتر مباحث به این نکته اشاره داشت که مشاغل و دولت‌مردان به منظور مقابله با چشم‌انداز فعلی فناوری اطلاعات، نیاز دارند تا رویکرد فعلی خود در زمینه امنیت سایبری را بازبینی کنند. این ممکن است به معنی تغییر قابلیت‌های قانونی و اجرایی در کشورهای یاد شده باشد.

سنگاپور یکی از این کشورهایی است که طبق گفته کی شانموگام وزیر قانون‌گذاری این کشور، نیاز دارد در روش‌های دستیابی به امنیت سایبری و شناسایی جاهایی که نیازمند بهینه‌سازی است، بازبینی کند. وی به طرح ملی اقدام جرائم سایبری سنگاپور اشاره کرد که با هدف هماهنگ کردن تلاش‌های محلی برای جلوگیری، تشخیص و اخلال در فعالیت‌های مجرمانه راه‌اندازی شده است. او در سخنرانی خود بیشتر به تمرکز بر پیشگیری و ایجاد یک واکنش سریع در برابر جرائم اینترنتی تأکید کرد. چارچوب قانونی بومی نیز باید قادر به تسهیل تلاش در این زمینه باشد. وی همچنین افزود صنایع نیز باید به همکاری‌ها برای مقابله با جرائم سایبری تشویق شوند. وی عنوان کرد که سال گذشته جرائم سایبری در این کشور 40 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است. این مقام دولتی همچنین عنوان کرد که طبق پیش‌بینی‌های تحلیلی، ارزش مالی جرائم سایبری در سال 2019 بیش از 2 تریلیون دلار خواهد بود که چهار برابر بیشتر از حجم این فعالیت‌ها در سال 2015 است.

در این اجلاس آمین یوران، رئیس شرکت RSA نیز سخنرانی کرد و به ارائه اطلاعاتی در مورد آسیا و اقیانوسیه پرداخت. وی عنوان کرد که طبق تحقیقات انجام شده، 70 درصد از سازمان‌های آسیا-اقیانوسیه و ژاپن اذعان کرده‌اند که سازمان‌های آن‌ها در سال گذشته در معرض خطر بوده است. بیش از 90 درصد این سازمان‌ها نیز از سرعت عمل خود در تشخیص و پاسخ به حملات سایبری ناراضی بوده‌اند. یوران گفت که راه حل این است که مشاغل دیدگاه خود را تغییر داده و متفاوت از گذشته عمل کنند. به گفته وی، هکرها هر روز قدرتمندتر شده و از روش‌های مختلفی برای حملات سایبری استفاده می‌کنند. حتی در صورت استفاده از ابزارهای یکسان، باز هم هکرها می‌توانند با تغییر راهبردهای حملات خود به موفقیت برسند. یوران گفت که مشاغل نیاز دارند تا مطمئن شوند که راهبردهای فناوری اطلاعات آن‌ها در رأس اولویت‌های کسب‌وکار قرار دارد. مشاغل همچنین باید به یک بینش درست از تهدیدهای سایبری و واکنش سریع نسبت به حوادث دست یابند.

شایان ذکر است که اجلاس RSA هر سال به میزبانی یک کشور انجام می‌شود که سال آینده، امارات میزبان آن خواهد بود. حضور فعالین عرصه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری در این اجلاس به کشورهای میزبان کمک می‌کند تا به شناسایی راهبردها و راهکارهای جهانی برای مقابله با تهدیدات این عرصه بپردازند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!