نمونه قرارداد ایجاد وب سایت اینترنتی (طراحی وب سایت)

قرارداد ایجاد وب سایت اینترنتی, طراحی سایت

قرارداد ایجاد وب سایت اینترنتی یا طراحی وب سایت یکی از پرکاربردترین قراردادهای برنامه نویسی است. در ادامه این مطلب یک نمونه قرارداد طراحی سایت را مشاهده خواهیم کرد.

نمونه قرارداد ایجاد وب سایت اینترنتی (طراحی وب سایت)

طرفین قرارداد

قرارداد حاضر فی ما‌بین؛

………………………. به نمایندگی آقای……………………….به شماره ملی……………………….نام پدر……………………….شماره تماس………………………. آدرس………………………………………………………………….

که ازین پس «کارفرما »نامیده خواهد شد، و

که ازین پس « پیمانکار »نامیده خواهد شد، به منظــور انجام موضوع قرارداد منعقد می‌گردد و طرفین ملزم و متعهد به اجرای مواد و اصول آن میباشند.

ماده 1 : موضوع قرارداد

طراحی وب سایت اینترنت

ماده 2 : مدت قرارداد

15 روز کاری پس از عقد قرارداد و اجرای بندهای 1-3 و 2-5 .

ماده 3 : مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت

………………… ریال معادل ………………… تومان میباشد که طی 3 مرحله به شرح زیر پرداخت خواهد شد.

1-3 : مبلغ …………………….. ریال در زمان عقد قرارداد.

2-3 : مبلغ ……………………… ریال در زمان پایان طراحی و برنامه نویسی و قبل از راه اندازی نهایی.

3-3 : مبلغ ………………………. ریال بعد از راه اندازی و تایید نهایی کارفرما.

ماده 4 : مشخصات فنی پروژه

از آنجایی که طراحی و برنامه نویسی وب سایت اینترنت، امری کاملا تخصصی میباشد، بمنظور جلوگیری از ابهامات احتمالی، مشخصات ریز فنی مورد قرارداد، به شرح ذیل درج گردیده است:

1-4 : سطح تکنولوژی مورد قرارداد:

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-4 : زبانهای برنامه نویسی مورد استفاده:

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

3-4 : وب سایت مورد قرارداد، در ……. زبان ………………………………………………..تهیه خواهد شد.

4-4 : نحوه استفاده از تکنیکهای انیمیشن :

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

5-4 : استفاده از عکس ها ، چیدمان، ترکیب و رنگ بندی وب سایت مورد قرارداد بصورت حرفه ای بوده و سعی بر آن است که تا حد امکان نظر کارفرما در این خصوص جلب نموده شود. بدیهی است این ویژگی متناسب با قابلیتهای بند 1-4 خواهد بود.

ماده 5 : تعهدات طرفین

1-5: مطابق با این قرارداد، پیمانکار متعهد میشود در راستای جلب رضایت کارفرما، سایت اینترنتی با مشخصاتی که در ماده 4 به آنها اشاره شده است، ظرف مدت 15 روز پس از عقد قرارداد، طراحی ، برنامه نویسی و پیاده سازی نموده و تحویل کارفرما نماید.

2-5:مطابق با این قرارداد، کارفرما متعهد میشود مطابق با نیاز پیمانکار در تهیه و تحویل عکس، کاتالوگ، فرآیند ها ، اطلاعات علمی و فنی مربوطه و دیگر نیازمندیها مانند آرم شرکت، رنگهای سازمانی و … بمنظور طراحی یک وب سایت اینترنت، حداکثر همکاری را ظرف مدت قرارداد، بعمل آورد.

ماده 6 : پشتیبانی موضوع قرارداد

1-6: پشتیبانی وب سایت: پس از اتمام قرارداد و تحویل وب سایت از سوی پیمانکار، کارفرما بمدت 15 روز بمنظور بررسی نهایی و یا تغییرات مورد نیاز احتمالی، زمان خواهد داشت، تا نظرات و نیازهای خود را بصورت کتبی به پیمانکار اعلام نماید. بدیهی است بعد از گذشت 15 روز از اتمام مدت قرارداد و تحویل وب سایت، پیمانکار هیچگونه تعهدی در قبال تغییرات و یا ایرادات احتمالی، نداشته و در صورت نیاز انجام تغییرات، طبق تعرفه و خارج از مبلغ قرارداد، هزینه های مربوطه اخذ خواهد شد.

2-6:پیمانکار متعهد میگردد، پس از اتمام مدت قرارداد،در صورت نیاز کارفرما به انجام هرگونه تغییرات، اساسی و یا جزئی، در قبال وصول هزینه های مربوطه، نیاز کارفرما را درخصوص وب سایت موضوع قرارداد، مرتفع و نهایت همکاری را با کارفرما در جلب رضایت وی، داشته باشد.

ماده 7:یکپارچگی قرارداد

قرارداد و پیوست های آن یک مجموعه جامع و یکپارچه ای را تشکیل می دهند که بین طرفین مورد توافق و تأئید قرار گرفته است. قرارداد مذکور جایگزین کلیه قراردادها، ترتیبات، مکاتبات و ارتباطات (چه شفاهی و کتبی) قبلی که بین طرفین در ارتباط با موضوع قرارداد وجود داشته است، می گردد.

ماده 8:تفکیک پذیری

چنانچه بخشی از این قرارداد براساس رای مرجع رسیدگی، غیرقابل اجرا یا غیرقانونی شناخته شود، صرفاً آن بخش از قرارداد بلااثر شده، لیکن سایر مواد همچنان لازم الاجرا خواهد بود.

ماده 9:تغییر و اصلاح

هرگونه تغییر در مفاد قرارداد، صرفاً با توافق کتبی و قبلی طرفین امکانپذیر است.

ماده 10:فورس ماژور

هر گاه به علت فورس ماژور یکی از طرفین قرارداد نتواند تعهدات خود را انجام دهد، عدم انجام تعهدات، نقض قرارداد تلقی نخواهد شد و قرارداد به قوت خود باقی خواهد بود.

ماده 11:تغییر نشانی طرفین قرارداد

هرگاه یکی از طرفین قرارداد نشانی قانونی خود را در مدت قرارداد تغییر بدهد باید کتباً این تغییر را به طرف دیگر ابلاغ کند و تا وقتی که نشانی جدید به طرف دیگر اعلام نشده است ، کلیه نامه ها ، اوراق و مکاتبات به نشانی قانونی ارسال و تمام آنها ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

ماده 12: حل و فصل اختلافات

در صورت بروز هر گونه اختلاف درخصوص اجرای قرارداد یا اختلاف در تفسیر و تعبیر مفاد قرارداد، موضوع ابتدا از طریق مذاکره فیمابین و صورت عدم حصول نتیجه از طریق داوری مرضی الطرفین قابل حل خواهد بود. موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان به عنوان داور مرضی الطرفین انتخاب گردید. در صورت عدم پذیرش داور، موضوع از طریق مراجع قانونی ذیصلاح پیگیری خواهد شد .

ماده 13:تعداد نسخ / امضای طرفین/ تاریخ

این قرارداد در …… ماده، در تاریخ …………. در شهر …….. تنظیم و امضا گردید که دارای ….. نسخه با اعتبار واحد است و با اطلاع کامل از مفاد آن به امضای طرفین میرسد.

امضای طرف اول (کارفرما)                                                     امضای طرف دوم (پیمانکار)

…………………                                                                   ……………………

تذکر مهم : نمونه قرارداد فوق صرفا جهت آشنایی کلی مخاطبین محترم با قالب کلی این نوع قراردادها است. فلذا صحت و دقت محتوای متن لزوما مورد تایید سایبرلا نمی باشد. بدیهی است که برای تهیه هر قرارداد و یا متن حقوقی بطور خاص باید به مشاور حقوقی مراجعه نمود.

پرسش و پاسخ و مشاوره حقوقی در مورد قرارداد های نرم افزاری | اینجا کلیک کنید