0

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ آغاز شد

دسته بندی ها : رویدادها 22 مرداد 1399 کارشناس سایبرلا 611 بازدید
رویداد فناورانه - تکنولوژی - سایبرلا

نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) امروز (۲۲ مردادماه) به صورت آنلاین و حضوری افتتاح شد. این نمایشگاه تا شنبه ۲۵ مردادماه ادامه دارد.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۰، به عنوان نمایشگاه تخصصی در زمینه نوآوری و فناوری که قرار بود خرداد ماه امسال به صورت حضوری برگزار شود،  شیوع کرونا باعث شد تا مسئولان برگزاری این نمایشگاه تصمیم بگیرند که نمایشگاه را به صورت مجازی و به صورت محدود به شکل حضوری برگزار کنند.

در مراسم افتتاحیه سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس به بخش‌های مختلف نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «در نمایشگاه امسال ۱۲ رویداد نمایشگاهی داریم. استیج اینوتکس را همچون سال‌های گذشته در نمایشگاه امسال هم داریم، با این تفاوت که نمایشگاه مجازی است و می‌توانیم میزبان سخنرانان مطرح و بین‌المللی بیشتری باشیم. انتقال محتوا هم از طریق سخنرانی، پنل، مناظره و تئاتر شورایی انجام می‌شود.»

او ادامه داد: «بخش کافه سرمایه هرساله یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های اینوتکس است و استارت‌آپ‌هایی که به دنبال سرمایه‌گذار هستند می‌توانند در این بخش با سرمایه‌گذاران جلساتی برگزار کنند. همه این جلسات هم امسال بربستر اینوتکس و به صورت مجازی برگزار می‌شود. تا الان ۳۵۰ جلسه برنامه‌ریزی و از ساعت ۱۲ که جلسات برگزار شد تاکنون ۵۰ جلسه میان استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران برگزار شده است.»

عباسی همچنان بیان کرد: «پاویون مشاوران هم بخش دیگری از نمایشگاه است که خیلی مورد استقبال قرار می‌گیرد. در این بخش مشاوران منتخب را دعوت می‌کنیم و استارت‌آپ‌های و مخاطبانی که می‌خواهند از مشاوره به صورت رایگان بهره‌مند شوند، می‌توانند در این بخش شرکت کنند. ۳۰۰ ظرفیت مشاوره داریم که تاکنون ۶۰ جلسه مشاوره رزور شده است.»

براساس گفته‌های عباسی یکی از بخش‌های جذاب اینوتکس بخش رقابت استارت‌آپی اینوتکس پیج است که از آذر ماه سال گذشته مسابقات مقدماتی در ۶ شهر برگزار شد و فینال این رقابت در استیج اینوتکس روز چهارم نمایشگاه یعنی شنبه برگزار می‌شود. اینطور که عباسی می‌گوید امسال برنامه ویژه‌ای برای فینال اینوتکس پیچ به نام بتل در نظر گرفتند تا استارت‌آپ‌ها با هم مناظره ‌کنند و یکدیگر را به چالش بکشند.

او همچنین تاکید کرد: «اینوجوان بخشی است که به کودکان و نوجوان علاقمند به تکنولوژی اختصاص دارد تا در کنار بازی از کارگاه‌های مختلف بهره‌مند شوند.امسال هم در بستر فضای مجازی چنین امکانی ایجاد کردیم و بازدیدکنندگان پس از ثبت‌نام می‌توانند از محتوای این بخش بهره‌منده شوند.»

عباسی در صحبت‌های خود به بخش جدید نمایشگاه یعنی اینوتکس‌گیم اشاره کرد و گفت: «بخش اینوتکس گیم بخش جدیدی است و اگر بازدیدکنندگان از نشست‌ها و کارگاه‌ها خسته شدند، می‌توانند در بخش اینوتکس گیم با سایر مخاطبان بازی کنند.»

او در ادامه افزود: «بخش تجربه فناوری از جمله بخش‌هایی بود که هرسال در نمایشگاه برگزار می‌شد. هدف این بخش این بود تا به جای اینکه مردم از پشت ویترین‌ها با فناوری‌ها آشنا شوند، از نزدیک با آنها کار کنند.چون نمایشگاه مجازی برگزار می‌شود، نمی‌توانستیم این بخش را به صورت حضوری داشته باشیم. پس سعی کردیم به شکل مستندهای ویژه‌ای از تکنولوژی‌هایی که در داخل کشور ساخته شده، این تجربه را منتقل کنیم. برای این بخش ۳۰ مستند در نظر گرفتیم.»

به گفته عباسی ارائه اپلکیشن نمایشگاه مجازی اینوتکس از دیگر اتفاقات جدید نمایشگاه است. او در توضیح این اپلکیشن گفت: « این اپلیکیشن هم‌اکنون دردسترس عمومی است و کاربران می‌توانند با دانلود آن از امکاناتش بهره‌مند شوند.یکی از مهم‌ترین امکانات آن بحث شبکه‌سازی است. در ثبت نام برای نمایشگاه از کاربران علاقمندی‌هایشان را پرسیدیم. به این صورت دراین اپلیکیشن براساس مشابهت علاقمندی آنها با دیگر شرکت‌کنندگان نمایشگاه می‌توانند با هم چت و گفت‌وگو کنند.هوش مصنوعی به کار رفته در این اپلکیشن همچنین سلیقه وعلایق شما را می‌شناسد و براساس آن رویدادهای مشابه علایق شما را معرفی می‌کند.»

در ادامه این مراسم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس به افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها درسال‌های اخیر اشاره کرد و گفت:‌ «در پنج شش سال گذشته در زیست‌بوم نوآوری کشور اتفاقات بسیاری رخ داده است. تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ شرکت افزایش یافته است. تعداد استارت‌آپ‌ها، مراکز نوآوری و رشد، پارک‌‌های علم وفناوری، شتاب‌دهنده‌ها و کارخانجات نوآوری افزایش یافتند. زیست‌بومی که در کشور وجود نداشت، هم‌اکنون در حوزه‌های مختلفی چون ict و سلول‌های بنیادی و هوافضا و غیره ایجاد شده است.»

او ادامه داد: «در این سال‌ها جهت‌گیری دانشگاه‌ها تغییر پیدا کرده و ایده‌های نوین در دانشگاه‌ها تزریق شده است. فرهنگ عمومی هم عوض شده است. البته با آنچه که انتظار داریم فاصله داریم. کارآفرینی به یک ارزش تبدیل شده است. باید در آموزش‌های خود در مدارس یا دانشگاه‌ها این موضوع را در نظر بگیریم که بچه‌های ما درس می‌خوانند تا ارزش افزوده بیافرینند. امیدوارم این نمایشگاه هم دستاوردی برای همه شرکت‌کنندگان چه داخلی و چه خارجی داشته باشد.»

در نمایشگاه اینوتکس امسال نمایشگاه و غرفه‌ها به صورت سه بعدی شبیه سازی شدند تا حس حضوری‌ بودن را به بازدیدکنندگان القا کنند. سازمان فاوای شهرداری تهران هم در قالب ۵ غرفه به صورت مجازی در این نمایشگاه حضور دارد. امکان بازدید از غرفه‌ها و گفت‌وگوی آنلاین با غرفه‌داران در غرفه‌های فاوای شهرداری هم فراهم شده است. غرفه تهران هوشمند، غرفه تهران من، غرقه مرکز آمار و رصد شهری، غرفه پروژه‌های سازمان و غرفه اپلکیشن‌های سازمان  غرفه‌های فاوای شهرداری تهران حاضر در نمایشگاه اینوتکس هستند.

نهمین دوره نمایشگاه اینوتکس از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ مردادماه هم به صورت آنلاین در سایت اینوتکس و هم به صورت حضوری در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!