0

خودنمایی و زندگی ویترینی از نتایج منفی شبکه های اجتماعی است

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 آذر 1396 مدیر سایبرلا 412 بازدید

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی با بیان اینکه خودنمایی و زندگی ویترینی مانند نقض حریم خصوصی افراد، انزوا و دور ماندن از محیط‌های واقعی اجتماع‌، تضعیف نهاد خانواده و صله ارحام و … از نتایج منفی شبکه‎‌های اجتماعی است، گفت: شکاف نسلی میان والدین و فرزندان مهمترین تهدید شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی در جمع کارکنان، اساتید و دانشجویان در تالار همایش دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریز ضمن اشاره به اهداف و وظایف و رویکردهای پلیس فتا اظهار کرد: در جامعه امروزی با فراگیر شدن اینترنت و فناوریهای جدید ارتباطی، موجب ظهور فضای مجازی در کنار جهان واقعی شده که این امر معادلات و الگوهای ارتباطات سنتی، تولید، انتقال و مصرف اطلاعات را به هم زده و موجب تغییر در آن شده است بنابراین تامین امنیت در دنیای مجازی مقولهای بسیار پیچیده میباشد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و خطرات فراوان آنها برای کاربران تصریح کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شکاف میان نسل‌ها را بیشتر کرده است و نگرانی در مورد تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روابط خانوادگی از جمله ارتباط همسران و ارتباط والدین با فرزندانشان وجود دارد‌.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی ادامه داد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط جوانان ایرانی، سبک زندگی آنان را تغییر داده است. خودنمایی و زندگی ویترینی مانند نقض حریم خصوصی افراد، انزوا و دور ماندن از محیط‌های واقعی اجتماع‌، تضعیف نهاد خانواده و صله ارحام و … از نتایج منفی شبکههای اجتماعی است.

وی یادآور شد: ما باید در فضای مجازی به دنبال جایگزین سازی مصونیت به جای محدودیت بوده و با تقویت خود کنترلی در افراد آنها را آماده استفاده صحیح از دنیای پهناور فضای مجازی کنیم.

سرهنگ محمودی در خصوص تهدیدات فضای سایبری بر دانشگاه‌ها نیز گفت: این تهدیدات شامل عدم مراقبت از داده های دانشگاه، عدم امنیت شبکه در دانشگاه، حملات مربوط به ایمیل‌های اساتید و دانشجویان، عدم آشنایی گروهای علمی غیر مرتبط آی تی با امنیت سایبر یا سواد سایبری، وجود برخی جرایم رایانه‌ای در فضای دانشگاهی و بی توجهی به آن و … می باشد که با افزایش آگاهی از خطرات و تهدیدات امنیتی و نیز همواره با برقراری زیرساخت‌های لازم امنیت سازمان خود را تا حد قابل قبولی بهبود دهیم.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد‌: این پلیس در جهت حمایت از پروژه‌های دانشجویی‌، برگزاری همایشات‌، کلاس‌های تخصصی و میزگردهای فنی و … با دانشجویان و اساتید دانشگاهی آمادگی کامل برای همکاری دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!