0

نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی تصویب شد

دسته بندی ها : افتا AFTA, شورای عالی فضای مجازی 20 آبان 1396 مدیر سایبرلا 533 بازدید
قوانین و مقررات فناوری اطلاعات, قانون ایران - سایبرلا

با تصویب نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی در چهل و چهارمین جلسه شورای عالی فضای مجازی ، آن دسته از حوادثی که در حوزه دستگاه های زیرساختی به وقوع می پیوندد ، توسط مرکز مدیریت راهبردی افتا رسیدگی خواهد شد.

بر اساس مصوبه مذکور آن دسته از حوادث فضای مجازی که درحوزه مردم، کسب وکارهای خصوصی و موسسات غیردولتی و غیر زیرساختی به وقوع می‌پیوندد توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، آن دسته از حوادث فضای مجازی که در حوزه دستگاه های غیر زیرساختی رخ می‌دهد از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آن دسته از حوادثی که در حوزه دستگاه‌های زیرساختی اتفاق می افتد توسط مرکز مدیریت راهبردی افتا مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

همچنین همه دستگاه‌ها موظف شدند که با حوادث فضای مجازی مربوط به دستگاه خود مقابله کنند و در این رابطه از امکانات بخش خصوصی استفاده نمایند.

طبق این مصوبه مسئولیت جمع آوری ادله دیجیتال در جرایم عمومی فضای مجازی بر عهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و مسئولیت جمع آوری ادله دیجیتال تخلفات اداری در سازمان‌ها به عهده سازمان حراست کل کشور خواهد بود.

در این جلسه وضعیت سایبری کشور در مقایسه با کشورهای دیگر و راه‌های توسعه و افزایش قدرت سایبری کشور نیز به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

منبع: مرکز مدیریت راهبردی افتا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!