0

شفافیت و نظارت بر عملکرد اپراتورها از اهداف راه اندازی سامانه “xdslplus” است

دسته بندی ها : تنظیم مقررات - رگولاتوری, رگولاتوری 13 خرداد 1399 کارشناس سایبرلا 883 بازدید
حقوق اینترنت, حقوق فضای مجازی, سایبرلا

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به اینکه از روز افتتاح سایت xdslplus.ir تاکنون 70 درصد درخواست ها در طی بازه 48 ساعته تحویل و فعال شده است، گفت: 30 درصد مانده درخواست ها به دلیل بررسی و فرآیند امکان سنجی در دست انجام است و به موقع تحویل می شود.

سید محمد امامی با اشاره به اهداف راه اندازی سامانه xdslplus.ir، افزود: مشترکان می توانند با مراجعه به این سامانه از سردرگمی در بین اپراتورهای خدمات دهنده سرویس های ثابت رها شوند، زیرا وقتی به سامانه مراجعه می کنند تمام شرکت های FCP یا SERVCO که در مرکز مخابراتی، خدمات اینترنت ثابت را ارائه می دهند مشاهده می کنند و با مقایسه از بین آنها بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب می کنند.

وی افزود: بزرگترین هدفی که با راه اندازی این سامانه دنبال می شود، شفافیت در مورد امکانات شرکت های مختلف در مراکز مخابراتی است که به مشترکان کمک می کند که انتخاب بهتر و راحت تری داشته باشند.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان اینکه شفافیت ایجاد شده با این سامانه باعث می شود که دیگر امکانات خاص و شرایط ویژه برای برخی مشترکان وجود نداشته باشد و همه به صورت یکسان و برابر از امکاناتی که در مراکز وجود دارد به انتخاب خود استفاده کنند، گفت: مشترکان تمام مراحل ثبت نام تا تحویل اینترنت ثابت را می توانند از طریق سامانه پیگیری کنند و در این بازه زمانی 48 ساعته ثبت نام تا تحویل سرویس سازمان تنظیم، نظارت کاملی بر مراحل انجام کار دارد.

وی با بیان اینکه تجمیع اطلاعات اپراتورها در این سامانه امکان نظارت بیشتر سازمان تنظیم را بر عملکرد آنها فراهم می کند، خاطرنشان کرد: این نظارت در جهت کسب رضایت مشترکین بوده که بتوانند راحت تر از امکانات اینترنت ثابت بهره مند شوند.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه سامانه Xdslplus.ir به طور اتوماتیک به سامانه اپراتورها متصل است، گفت: ظرفیت امکانات اپراتورها در مراکز، بدون دخالت آنها در سامانه ثبت می شود و اگر ظرفیت جدیدی در حوزه اینترنت ثابت در مرکز مخابراتی به وجود بیاید به مشترکان اعلام می شود.

امامی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه باعث شفافیت و نظارت در حوزه اینترنت ثابت برای سازمان تنظیم مقررات شده است، افزود: با وجود این سامانه هرگونه پروژه جدیدی که در شبکه ثابت معرفی شود، در این سامانه در دسترس است و مشترکان می توانند از آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه تعداد اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت در کشور بسیار بیشتر از چند شرکت بزرگ شناخته شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه موجب می شود مشترکان تمام بازیگران صحنه اینترنت ثابت کشور را بشناسند و شرکت های کوچکتر برای مردم شناخته  شوند و حق انتخاب بهترین ارائه دهنده برای مشترکان به وجود بیاید و در نهایت این رقابت کیفیت سرویس را بالا می برد.

امامی در پایان گفت: مشترکان در صورت هر گونه مشکل در سامانه و اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت می توانند از طریق سامانه 195.ir یا شماره تلفن 195 شکایات و مشکلات  خود را ثبت کنند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرید.

بر اساس این گزارش، در گام اول پس از ورود به سامانه Xdslplus.ir با اعلام شماره تماس، اطلاعات شرکت هایی که به آن شماره خدمات اینترنت ثابت ارائه می دهند اعلام می شود و مشترک می تواند با مراجعه به سامانه نت سنج پلاس که در پایین صفحه قرار دارد، کیفیت شرکت های خدمات دهنده‌ اینترنت را مشاهده و بر اساس کیفیت شبکه و نیازمندی های خود در حوزه اینترنت ارائه دهنده مناسب را پس از مقایسه انتخاب کند.

در گام دوم؛ مشترک پس از انتخاب یکی از خدمات دهنده گان اینترنت ثابت با استفاده از لینک مربوط وارد سامانه ارائه دهنده خدمات شده و پس از انتخاب سرعت و حجم ترافیک مورد نظر، مراحل ثبت نام را انجام می دهد و پس از آن می تواند با انتخاب گزینه پیگیری وضعیت در سامانه xdslplus.ir یا سرشماره #8010* مراحل ثبت نام خود را پیگیری کند و از زمان تحویل اینترنت ثابت یا مشکلات احتمالی مطلع شوند.

منبع: سیتنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!