0

کشف پرونده “نشر اکاذیب شرکت رقیب با کامنت گذاری های منفی”

انتشار مطالب کذب در فضای مجازی, جرم نشر اکاذیب

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف یک فقره پرونده با موضوع نشر اکاذیب خبر داد و گفت: مدیرعامل شرکت رقیب با کامنت گذاری های منفی در دیجی کالا و تهدید وی به عنوان واردکننده ردیاب خودرو از طریق واتساپ، مرتکب اعمال مجرمانه شده است.

سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در تشریح این خبر اظهار داشت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد افرادی ناشناس با اکانت های مختلف در دیجی کالا اقدام به نشر اکاذیب تخریبی برای دستگاه‌های ردیاب خودوری اینجانب در دیجی کالا و تبلیغ محصول مشابه دیگری می کنند، بر همین اساس موضوع برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: مطابق مستندات و اظهارات شاکی، افرادی ناشناس از طریق واتساپ پیام های تهدید آمیز جهت جمع آوری محصول ردیاب خودرو در دیجی کالا برای وی ارسال سپس به اسم مشتریان زیر تبلیغ این محصول نظرات منفی از عملکرد دستگاه ثبت، همچنین پس از سفارش و دریافت محصول اقدام به دستکاری آن و عودت به دیجی کالا می کنند .

وی افزود: طی تحقیقات فنی و بررسی تراکنش ها در فضای مجازی، مشخص شد مدیرعامل شرکت مستقر در استان دیگری، پس از تهدید شاکی در واتساپ به هدف عدم فعالیت در دیجی کالا اقدام به تخریب محصول مذکور و تبلیغ ردیاب خودوری وارداتی شرکت خود با همکاری کارکنان زیرمجموعه به واسطه ثبت اکاذیب و مرجوعه کردن کالا پس از خریداری می کند.

این مقام مسئول گفت: پس از اخذ دستورات قضایی وب سایت فاقد مجوز این شرکت، صفحات پیام رسان،کارت های بانکی با موجودی 700 میلیون تومان و سیم کارت های افراد دخیل در فعالیت های مجرمانه مسدود و نظرات منفی در دیجی کالا حذف گردید، سرانجام پس از هماهنگی های لازم پرونده از طریق دادسرا عمومی و انقلاب بندرعباس به پلیس فتا استان محل فعالیت و سکونت متهمین ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بیان داشت: شکل گیری عادت تخریب و حسادت به جای تلاش برای افزایش خدمات مناسب و ارتقای کیفی محصول، باعث بروز این گونه جرائم سایبری به هدف سلب اعتماد مشتریان برای کسب و کار رقیب می شود بنابراین پیگردهای قضایی برای صدور حکم کیفری جهت اعمال مجازات حبس، پرداخت خسارت های مربوطه و ابطال مجوزهای کسب و کار مربوطه در انتظار این مجرمان خواهد بود.

منبع: پلیس فتا

وکیل تخصصی کسب و کارهای اینترنتی | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!