0

نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی جرم است

دسته بندی ها : نشر اکاذیب 27 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 1342 بازدید

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از دستگیری عامل نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی خبر داد و گفت: مشاهدات عینی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی حاکی از گسترش روزافزون نشر اکاذیب در میان کاربران کشورمان است.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ سامان محمدی با بیان اینکه گسترش شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه در کنار ایجاد پایگاه‌ها و صفحات مختلف اینترنتی، بستر بی‌حد و حصری را فراهم کرده است‌ تا هرکسی به خودش اجازه دهد که هر آنچه دلش می‌خواهد در این فضا منتشر کند، اظهار کرد: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا‌، فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به نشر اکاذیب در مورد مشکلات شهری و ناکارآمد نشان دادن مسئولین محترم کرده که باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع‌، شناسایی متهم را در دستور کار خود قرار داده و تحقیقات میدانی و فنی خود را در این زمینه آغاز کردند که در همان تحقیقات ابتدایی موفق به شناسایی متهم شدند.

این مقام انتظامی ادامه‌داد: متهم به هویت م . س اظهار داشت که بیشتر اوقات خود را همراه با شبکه‌های اجتماعی می‌گذراند و تحت تاثیر فضای مجازی و اخبار‌های کذب منتشر شده در آن قرار گرفته و متوجه کاری که از سوی وی می‌شده نبوده است. سرانجام با تکمیل نمودن تحقیقات لازم از سوی کارشناسان پلیس فتا ویژه شرق استان تهران پرونده به همراه متهم برای انجام مراحل قانونی به دادسرا عمومی و انقلاب  دلالت گردید.

سرهنگ محمدی یاد‌آور شد بزرگنمایی و پخش شایعات نه تنها کمکی به کسی نخواهد کرد بلکه مشکلات مضاعف روانی و ناامنی اجتماعی را در پی دارد.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران با ذکر این نکته که از نظر قانون جرایم رایانه‌ای تشویش اذهان عمومی جرم است، گفت: برابر ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأسا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!