0

نبرد سایبری چین و آمریکا شدت گرفت

دسته بندی ها : جنگ سایبری 10 آبان 1393 مدیر سایبرلا 978 بازدید
محققان امنیتی آمریکایی مدعی شناسایی گروهی شده‌اند که مورد پشتیبانی دولت چین است و تاکنون حملات پیچیده‌ای را به برخی شرکت‌های این کشور و نهادهای دولتی سازمان داده است.
به گزارش فارس به نقل از بیزینس تایمز، افشاگری در مورد گروه یاد شده که Axiom نام دارد، تنها چند هفته قبل از دیدار اوباما و جان کری رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا با مقامات چینی در پکن در مورد موضوعات مختلف و از جمله نبردهای سایبری صورت گرفته است.
شرکت آمریکایی Novetta Solutions گزارشی در این مورد منتشر کرده که نشان می‌دهد هکرهای چینی گروه Axiom بیش از 43 هزار رایانه را در آمریکا مورد هدف قرار داده اند. نفوذ به رایانه‌های 500 شرکت بزرگ ایالات متحده، گروه های مدنی، نهادهای دانشگاهی، گروه‌های روزنامه نگاری و … از جمله اهداف Axiom بوده است.
منابع خبری آمریکایی جنجال گسترده ای را در این زمینه به راه انداخته و می گویند حملات صورت گرفته پیچیده و منظم بوده و به دقت سازماندهی شده است. همچنین گفته می شود حملات مذکور از شش سال قبل در جریان بوده است. همچنین اف بی آی هم برای بررسی روابط احتمالی این گروه با دولت چین تحقیقاتی را آغاز کرده است.
دولت چین همیشه این نوع ادعاها را رد کرده و می‌گوید این دولت آمریکاست که با ترتیب دادن حملات سایبری گسترده و سازمان یافته به دنبال آسیب زدن به منافع ملی چین است و افشاگری های صورت گرفته و از جمله اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن هم این مساله را ثابت می کند.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!