0

قربانی نام و نشان های دروغین در سایت های همسریابی

دسته بندی ها : جعل هویت, دوستیابی همسریابی صیغه 12 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 398 بازدید

با تلاش ماموران پلیس فتای استان فارس فردی که با استفاده از سایت های همسریابی باعث اغفال دختران نوجوان شده بود شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: دختری نوجوان با مراجعه به پلیس فتا استان فارس، مدعی شد مدتی پیش در سایت همسریابی با فردی به هویت دکتر “الف . م” آشنا شدم که این شخص با مهندسی اجتماعی قوی اعتمادم را جلب کرد، به طوری که عکس و فیلم های شخصی خودم را برای وی ارسال می کردم.

سرهنگ “سیدموسی حسینی” ادامه داد: این فرد پس از مدتی به قصد اخاذی شروع به تهدید به انتشار عکس ها این دختر نوجوان می کند که بلافاصله پرونده در این خصوص تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی ماموران موفق شدند متهم را دستگیر و در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که این فرد در شبکه های اجتماعی خود را دکترای فلسفه معرفی کردته در حالی که تحصیلات واقعی وی سوم راهنمایی می باشد.
رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: این فرد شیاد، از این طریق پس از جلب اطمینان مخاطبین خود، اقدام به تهیه عکس و فیلم از آن ها می کرد و این اقدامات منتهی به تهدید و اخاذی از این افراد می شد.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: متهم در برخی سایت های تبلیغاتی اقدام به درج آگهی تحت عنوان “مشاوره و تهیه پایان نامه، مقاله، پروپوزال و …” کرده که پس از دریافت وجه از کاربران اقدام به ارسال مقاله هایی فاقد بار علمی و کیفیت نامطلوب می کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه قربانیان شبکه های اجتماعی اکثرا دختران نوجوان با احساسات و عواطف بالا هستند، بیان کرد: مهمترین عامل موثر در این اتفاقات عدم وجود ارتباط مثبت، مفید و موثر والدین با فرزندان است که نیاز است والدین از شناسایی تیپ شخصیتی فرزندان خود و نحوه برخورد با آنان را از طریق مراکز مشاوره آموزش ببینند و در استفاده از فضای مجازی و بخصوص آسیب های شبکه های اجتماعی آگاهی لازم را داشته باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!