0

موضع گیری صریح رییس دستگاه قضا درخصوص انتقادات ناطق نوری در مراسم شب احیا

دسته بندی ها : قوه قضاییه 8 تیر 1395 مدیر سایبرلا 476 بازدید

آیت الله آملی لاریجانی بخشی از سخنان خود در همایش سراسری قوه قضائیه با بیان اینکه برخلاف برخی ادعاها، ما از نقد سازنده ناراحت نمی‌شویم، گفت: اما آلودن نقدها به چیزهای دیگر، بحث جداگانه‌ای است.

فارس: آملی لاریجانی افزود: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث کمبود بودجه و نیروی انسانی در دستگاه قضایی است و یکی از مهمترین علل اطاله دادرسی، کمبود نیروی انسانی است.

آملی لاریجانی با بیان اینکه وقتی در یک شعبه 150 تا 200 پرونده در ماه رسیدگی می‌شود، چگونه باید انتظار سرعت در رسیدگی را داشته باشیم، گفت:‌ می‌گویند که از قوه قضائیه حمایت می‌شود، امروز دو رئیس قوه گفتند که وجداناً و عقلا موظف هستند از قوه قضائیه حمایت کنند، اما عملاً این حمایت‌ها صورت نگرفته است و یا کم بوده است.

وی با اشاره به اینکه من نمی‌خواهم گلایه کنم که تعمدی در کار است، گفت: در برخی از بازدیدها و ملاقات‌های حضوری که مسئولین قوه قضائیه در بازدید اخیر تهران داشتند، گفتند که هر یک ربع یک وقت برای طلاق می‌دهند، برای اینکه طلاق توافقی را کم کنید، آیا می‌شود در عرض یک ربع مشاوره و کمک به خانواده‌ها بدهید؟‌ و آیا واقعاً می‌شود واقعاً در عرض یک ربع این آمار را کم کرد؟

رئیس قوه قضائیه گفت: ما با یک مسئولیت رسمی در خصوص نیروی انسانی و بودجه مواجهیم، من می‌خواهم از بعضی ارزیابی‌ها گلایه کنم. در ایام قوه قضائیه و شب قدر به جای تشکر از دستگاه قضا، افرادی با استدلال‌های سخیف علیه قوه قضائیه صحبت می‌کنند، در عین حال که ما باید از نقد سازنده استقبال کنیم، اما قرار نیست هر کسی از راه می‌رسد و با هر ذهنیتی هر حرفی می‌زند بپذیریم. مثلاً فردی می‌گوید چرا برخی پرونده‌ها 10 تا 12 سال طول می‌کشد، من از این آقا می‌پرسم وقتی پرونده قتلی هست که قاتل هم فراری است چگونه می‌توان آن را مختومه کرد.

آملی لاریجانی تصریح کرد: یک آقایی استدلال کرده که در دفتر کارش بوده و فردی آمده و گفته من توقعی ندارم اما از قوه قضائیه بخواهید عادلانه رسیدگی کند. به من می‌گویند چرا باید تن مردم بلرزد؟ من برای اینگونه ارزیابی‌های بی‌حساب و کتاب متأسفم.

وی تأکید کرد: کسانی که از مواهب انقلاب به اندازه کافی بهره‌مند شده‌اند، امروز نقش اپوزیسیون را پیدا کرده‌اند و تمام نقش و پیشرفت‌های انقلاب را نادیده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ساختار سیاسی جامعه اسلامی ایران یک الگو است، گفت: سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ما صورت گرفت و در هشت سال جنگ بهترین نیروهای خود را از دست دادیم و سرمایه کلان کشور ما به غارت رفت. با این وضعیت جمهوری اسلامی ایران رو به پیشرفت بود.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: عده‌ای که خودشان در این کشور مسئول بودند حالا نقش عوض کرده‌اند.

رئیس دستگاه قضا گفت: برخی از اینها خودشان اشرافی‌گری راه انداختند، به خودشان، آقازاده‌هایشان و افرادی که با آنها در ارتباطند نگاه کنند می‌بینند که اینگونه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان افرادی که از قوه قضائیه منفصل شده‌اند در سال گذشته 50 نفر بوده است، گفت:‌ دستگاه قضایی بنای سازش با تخلف ندارد و با این کمبود، در استخدام کارمند معمولی هم دستمان بسته است.

آملی لاریجان ادامه داد: بارها به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس گفته‌ام که به موضوع کمبودها در دستگاه قضایی توجه کنند چرا که اگر قوه قضائیه مقتدر باشد به نفع همه است.

وی گفت: متأسفانه گاهی می‌بینیم مجلس هم همکاری نمی‌کند برای مثال اخیراً برای افزایش بودجه قوه قضائیه، راه نشان دادیم اما مخالفت کردند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!