موافقت نامه قرارداد واگذاری لیسانس و دانش فنی

طرفین موافقت نامه

موافقت نامه حاضر فی ما‌بین؛

………………………. به نمایندگی آقای……………………….به شماره ملی ………………………. نام پدر ………………………. شماره تماس ………………………. آدرس ………………………………………………………………….

که ازین پس «گیرنده»نامیده خواهد شد، و

که ازین پس «واگذارنده»نامیده خواهد شد، به منظــور انجام موضوع موافقت نامه منعقد می‌گردد و طرفین ملزم و متعهد به اجرای مواد و اصول آن میباشند.

ماده 1- موضوع قرارداد

کلمات و عبارات مورد استفاده در این موافقت نامه , دارای همان معانی هستند که در شرایط عمومی به آنها اطلاق شده است .

نظر به اینکه واگذارنده اظهار می دارد , فرایندی ( که از این پس « فرایند » نامیده می شود ) برای تولید …………….. ( که از این پس « محصول » نامیده می شود ) در اختیار دارد , و همچنین مالک داده های فنی , اطلاعات , نقشه ها , طرح ها , مستندات , برنامه ها, نرم افزارها ودستورالعمل های مربوط به استفاده از فرایند و تولید محصول در واحدهای صنعتی ( که از این پس « دانش فنی » نامیده می شود ) است .

نظر به این که واگذارنده اظهار می دارد , دانش فنی مورد استفاده تجاری بوده و هم اکنون در واحدهای صنعتی متعلق به واگذارنده و یا در واحدهای صنعتی سایر گیرندگان به کار می رود .

نظر به این که واگذارنده اظهار می دارد , مالک حقوق اختراع مرتبط با فرایند ( که از این پس « حقوق اختراع » نامیده می شود ) بوده و مجاز به واگذاری لیسانس حقوق اختراع به دیگران است .

نظر به این که گیرنده قصد دارد به احداث واحد (های) صنعتی برای تولید محصول در قلمرو جمهوری اسلامی ایران ( که از این پس « واحد صنعتی » نامیده می شود ) , در محل و با ظرفیت درج شده در این قرارداد مبادرت ورزد .

نظر به این که واگذارنده مایل به واگذاری لیسانس , انتقال و فروش دانش فنی و انجام خدمات مربوط است .

نظر به این که گیرنده مایل است :

اول , لیسانس حقوق اختراع را در جمهوری اسلامی ایران دریافت کند ,

دوم , از خدمات واگذارنده در تهیه و تحویل « بسته طراحی مهندسی فرایند » و تمام مدارک و اطلاعات فنی مربوط به آن , و نیز خدمات مربوط به طراحی , مهندسی و ساخت واحد صنعتی , برخوردار شود ,

سوم , برخی خدمات دیگر واگذارنده را , در ارتباط با ساخت و بهره برداری از واحد صنعتی دریافت کند ,

بنابراین , گیرنده و واگذارنده با قبول مفاد وشرایط این قرارداد , در موارد زیر به توافق رسیدند :

ماده 2- واگذاری حقوق

واگذارنده , به این وسیله لیسانس و حق استفاده از حقوق اختراع و دانش فنی را به طور …………. , در جمهوری اسلامی ایران به گیرنده واگذار می نماید . گیرنده مجاز است :

الف) دانش فنی و اطلاعات فنی مورد لزوم برای طراحی , ساخت و بهره برداری واحد صنعتی را , به کار گیرد .

ب) نسبت به خرید , اخذ و یا ساخت تجهیزات , دستگاه ها , سخت افزارها و نرم افزارها و سایر لوازم مورد نیاز به ساخت و بهره برداری از واحد صنعتی , اقدام کند .

ج) نسبت به تولید محصول در واحد صنعتی و همچنین استفاده از محصول و فروش آن در جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان , به غیر از کشورهایی که در این قرارداد استثناء شده اند , اقدام کند .

ماده 3- ارائه خدمات

واگذارنده , بسته طراحی مهندسی فرایند , نرم افزارها , اطلاعات فنی , مهارت فنی و آموزش مرتبط با فرایند را در اختیار گیرنده , خواهد گذارد , به نحوی که گیرنده بتواند رأساً از طریق پیمانکار (ان) خود , مهندسی تفصیلی , ساخت , راه اندازی و بهره برداری از واحد صنعتی را به طور کامل انجام دهد .

ماده 4- مبلغ قرارداد

در ازای واگذاری لیسانس و حقوق موضوع ماده 1 این موافقت نامه , و تحویل بسته طراحی مهندسی فرایند و سایر اطلاعات فنی و خدمات موضوع ماده 2 این موافقت نامه , گیرنده مبلغ ………………… را با رعایت مفاد و شرایط درج شده در اسناد و مدارک قرارداد , به واگذارنده پرداخت خواهد کرد .

جدول تفکیک مبلغ قرارداد برای بخش های مختلف خدمات و نحوه پرداخت آن , در پیوست های 1 و 2 آمده است .

ماده 5- اسناد و مدارک قرارداد

اسناد و مدارک قرارداد , عبارت اند از :

الف) موافقت نامه

ب) پیوست ها

ج) شرایط عمومی

د) شرایط خصوصی

هـ) سوگند نامه

و) سایر اسناد و مدارکی که به  عنوان بخشی از مدارک قرارداد , بین گیرنده و واگذارنده , امضا و مبادله می شود .

ماده 6- حد مسئولیت مالی واگذارنده

حداکثر مسئولیت مالی واگذارنده در این قرارداد , به ترتیب زیر تعیین می شود :

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

با وجود مطالب یاد شده , مسئولیت مالی واگذارنده ناشی از نقض حق اختراع موضوع ماده 25 شرایط عمومی , مشمول محدودیت تعیین شده در این ماده نمی شود .

ماده 7- تاریخ تنفیذ و مدت قرارداد

این قرارداد , در تاریخ یاد شده در بند 28-1 شرایط عمومی , نافذ خواهد شد و مدت قرارداد از تاریخ تنفیذ قرارداد ……………………. است , که جزئیات آن در پیوست شماره 9 آمده است .

ماده 8-یکپارچگی قرارداد

قرارداد و پیوست های آن یک مجموعه جامع و یکپارچه ای را تشکیل می دهند که بین طرفین مورد توافق و تأئید قرار گرفته است. قرارداد مذکور جایگزین کلیه قراردادها، ترتیبات، مکاتبات و ارتباطات (چه شفاهی و کتبی) قبلی که بین طرفین در ارتباط با موضوع قرارداد وجود داشته است، می گردد.

ماده 9-تفکیک پذیری

چنانچه بخشی از این قرارداد براساس رای مرجع رسیدگی، غیرقابل اجرا یا غیرقانونی شناخته شود، صرفاً آن بخش از قرارداد بلااثر شده، لیکن سایر مواد همچنان لازم الاجرا خواهد بود.

ماده 10-تغییر و اصلاح

هرگونه تغییر در مفاد قرارداد، صرفاً با توافق کتبی و قبلی طرفین امکانپذیر است.

ماده 11-فورس ماژور

هر گاه به علت فورس ماژور یکی از طرفین قرارداد نتواند تعهدات خود را انجام دهد، عدم انجام تعهدات، نقض قرارداد تلقی نخواهد شد و قرارداد به قوت خود باقی خواهد بود.

ماده 12-تغییر نشانی طرفین قرارداد

هرگاه یکی از طرفین قرارداد نشانی قانونی خود را در مدت قرارداد تغییر بدهد باید کتباً این تغییر را به طرف دیگر ابلاغ کند و تا وقتی که نشانی جدید به طرف دیگر اعلام نشده است ، کلیه نامه ها ، اوراق و مکاتبات به نشانی قانونی ارسال و تمام آنها ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

ماده 13-حل اختلاف

در صورت بروز هر گونه اختلاف درخصوص اجرای قرارداد یا اختلاف در تفسیر و تعبیر مفاد قرارداد، موضوع ابتدا از طریق مذاکره فیمابین و صورت عدم حصول نتیجه از طریق داوری مرضی الطرفین قابل حل خواهد بود. موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان به عنوان داور مرضی الطرفین انتخاب گردید. در صورت عدم پذیرش داور، موضوع از طریق مراجع قانونی ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

ماده 14-تعداد نسخ / امضای طرفین/ تاریخ

این قرارداد در …… ماده، در تاریخ …………. در شهر …….. تنظیم و امضا گردید که دارای ….. نسخه با اعتبار واحد است و با اطلاع کامل از مفاد آن به امضای طرفین میرسد./*گروه حقوقی میثاق*/

امضای طرف اول                                                      امضای طرف دوم

…………………                                                     …………………..

امضای شاهد اول                                                     امضای شاهد دوم

…………………                                                        ……………………

تذکر مهم : نمونه قرارداد فوق صرفا جهت آشنایی کلی مخاطبین محترم با قالب کلی این نوع قراردادها است. فلذا صحت و دقت محتوای متن لزوما مورد تایید بانک قراردادهای حقوقی نمی باشد. بدیهی است که برای تهیه هر قرارداد و یا متن حقوقی بطور خاص باید به مشاور حقوقی مراجعه نمود.

برای طرح سوالات حقوقی خود می توانید به وب سایت مشاوره حقوقی اینترنتی مراجعه بفرمایید.