0

اعلام موارد مجرمانه انتخاباتی در فضای مجازی

دسته بندی ها : پلیس فتا, جرایم اینترنتی و رایانه ای 27 اردیبهشت 1400 کارشناس سایبرلا 1090 بازدید
علی محمد رجبی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا برخی از اقدامات مجرمانه فضای مجازی در ایام انتخابات را تشریح کرد.

سرهنگ علی محمد رجبی با اشاره به نزدیکی به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور گفت: بر اساس مواد مختلف قانون مجازات اسلامی، قانون مطبوعات و قانون انتخابات کشور انجام یکسری اقدامات در ایام انتخابات جرم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از افراد سودجو بخواهند با انجام اقداماتی در فضای مجازی آرامش و شور انتخاباتی را تحت تاثیر قراردهند، گفت: در همین راستا افراد و کاربران فضای مجازی باید بدانند که انتشار هرگونه محتوای تبلیغاتی علیه داوطلبان و سوء استفاده از تصاویر اشخاص برای تبلیغات برابر قانون جرم محسوب شده و امکان پیگیرد قانونی آن در فضای مجازی نیز وجود دارد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا ادامه داد: همچنین انتشار صوت، تصویر یا فیلم خصوصی و خانوادگی نامزدها، دسترسی غیرمجاز و تخریب تارنماها و پست الکترونیکی نامزدها و تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی نیز از دیگر اقدامات مجرمانه در مورد انتخابات است.

رجبی افزود: پلیس فتا برابر مقررات و قوانین کشور در این فضا حضور داشته و با هماهنگی مقام قضایی به جرایم رسیدگی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط: هشدارها و توصیه‌های انتخاباتی پلیس فتا به مردم و نامزدها

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!