0

مجلس افزایش تعرفه اینترنت در سال آینده را ممنوع کرد

دسته بندی ها : قوانین و مقررات, مجلس شورای اسلامی 6 اسفند 1399 کارشناس سایبرلا 378 بازدید
حقوق اینترنت, حقوق فضای مجازی, سایبرلا

نمایندگان مجلس اجازه افزایش تعرفه اینترنت مصرفی را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به اپراتورها نداد.

نمایندگان مجلس هم‌زمان با افزایش ۱۰ درصدی مالیات اپراتورها، اجازه افزایش تعرفه اینترنت مصرفی را در لایحه بودجه به اپراتورها نداده است. پس از افزایش حق السهم دولت از اپراتورها وزیر ارتباطات پیش‌بینی کرده بود که این تصمیم منجر به افزایش تعرفه اینترنت و تغییر در قیمت بسته‌های اینترنتی می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی پس از تصویب افزایش ۱۰ درصدی حق‌السهم دولت در توییتی اعلام کرد که با مصوبه مجلس قیمت اینترنت گران خواهد شد و توسعه اینترنت در مناطق محروم متوقف خواهد شد. رئیس رگولاتوری در توئیت خود تاکید کرده بود که درآمد اپراتورها به‌صورت مستقیم به تعرفه وابسته است و افزایش درآمد خزانه و پرداخت به صدا و سیما حتا با رشد قیمت اینترنت متوقف خواهد شد.

به نظر می‌رسد مجلس با تاکید بر ممنوعیت افزایش تعرفه اینترنت تصمیم دارد ‌مانع افزایش قیمت اینترنت مصرفی شود.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس در نشست علنی نوبت دوم ۵ اسفندماه مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، اصلاحیه ردیف (۲) بند (ی) تبصره (۶) را قرائت کرد که بر مبنای آن کارورهای (اپراتورها) ارائه دهنده خدمات اجازه افزایش تعرفه اینترنت مصرفی را در سال ۱۴۰۰ ندارند.

پیشتر سید محسن دهنوی، عضو کمیسیون تلفیق هم اعلام کرده بود که در این پیشنهاد کمیسیون تلفیق، نمایندگان تاکید کردند که دولت، اپراتورها و مخابرات در سال ۱۴۰۰ به هیچ وجه اجازه افزایش تعرفه اینترنت را ندارد. هرکسی که قیمت اینترنت در سال آینده را افزایش دهد؛متخلف است.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!