0

ممنوعیت استفاده از گوشی های هوشمند برای مسئولان کشور

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مصوبه ممنوعیت استفاده از گوشی های هوشمند برای مسئولان کشور گفت: از زمان تصویب این مصوبه تا عملیاتی شدن آن باید تلفن های ویژه ای که ساخت داخل است را جایگزین کنیم.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، دکتر بروجردی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف پلیس فتا با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و تبریک هفته ناجا اظهار کرد: لازم می دانم از تلاش و زحمات همه فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی در راستای تأمین و توسعه نظم و امنیت تقدیر کنم.

وی با اشاره به بازدید از بخش های مختلف پلیس فتا افزود: خرسندیم که مطابق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر بومی سازی دانش‌ها‌، تحقق این مهم را در پلیس فتا شاهد هستیم. علاوه بر این امروز بر اطلاعاتمان از این حوزه و بخش‌های مختلف آن افزوده شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توانمندی‌های ملی ما در حوزه فضای مجازی در سطح جهانی قابل توجه است و با توجه به اینکه این فضا یک میدان جنگ جدید علیه منافع ملی است هم باید در بخش پدافندی و هم در حوزه آفندی آماده باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از ابعاد کار پلیس فتا مقابله با اقدامات تروریستی و تخریبی دشمن است که خوشبختانه در این حوزه نیز توفیقات خوب و قابل قبولی داشته است.

دکتر بروجردی با تأکید بر لزوم تشکیل یک ساختار ملی در حوزه فضای مجازی تأکید کرد و گفت: در این ساختار ملی ارگان‌های مختلف از جمله کمیسیون امنیت ملی حضور دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به استفاده مسئولان از گوشی تلفن همراه هوشمند، عنوان کرد: از تلفن های هوشمند در سطح وسیعی استفاده می‌شود، شاید برای افراد معمولی کاربری این‌گونه تلفن ها خیلی مسئله ایجاد نکند اما برای مسئولان یک تهدید است .

وی تأکید کرد: به دنبال تولید یک تلفن ملی مصون برای مسئولان هستیم و با توجه به اینکه ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند برای مسئولان مصوب شده در خصوص ساخت و تولید این تلفن بومی و ملی باید هر چه سریع‌تر اقدام شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و در کمیسیون پدافند غیرعامل نیز مطرح شده است و طراحی و ساخت این تلفن ملی و بومی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان‌کرد: علیرغم توصیه به ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند، توجه به نکات ویژه امنیتی نیز می‌تواند مصونیت ایجاد کند. مثلا این‌گونه گوشی‌ها نباید در جلسات وارد شود.

وی ادامه داد: باید بسیاری از آموزه ها را از طریق رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه ملی به افکار عمومی انتقال دهیم. وی گفت: سازمان‌های اطلاعاتی دشمن و سازمان منافقین به طور مستمر به دنبال رصد تلفن‌های انحرافی و کسب اطلاعات و تخلیه تلفنی هستند و مسئولان باید نسبت به این نکته هوشیار باشند.

دکتر بروجردی در پاسخ به نظر کمیسیون امنیت ملی در خصوص فیلترینگ تلگرام، گفت: هر اقدامی که در جهت ایجاد مصونیت برای حفظ منافع ملی است را قبول داریم.

این مقام مسئول با اشاره به رویکرد کشورهای پیشرفته و سازنده برخی از این فناوری ها گفت: کشورهای سازنده و دارای این فناوری‌ها از برخی از تبعات این فناوری‌ها آگاه هستند به طوری که شاهد هستیم مسئولان ارشد کشورهایی چون روسیه، فرانسه و … از گوشی های آیفون استفاده نمی‌کنند.

دکتر بروجردی در خصوص ابلاغ مصوبه عدم استفاده از تلفن‌های هوشمند توسط مسئولان بیان کرد: این موضوع بعد از این‌که رسما اعلام شد مسئولان مربوطه موظف به انجام آن هستند و از زمان تصویب مصوبه تا عملیاتی شدن باید تلفنی که ساخت داخل باشد را جایگزین کنیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!