0

مصادیق جدید کودک آزاری در اینترنت جرم انگاری شد

حقوق فضای مجازی, محتوای مجرمانه, وکیل پایه یک جرایم اینترنتی

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در جدیدترین جلسه خود، برقراری ارتباط با طفل یا نوجوان در فضای مجازی به منظور آزار جنسی را از جمله موارد کودک آزاری دانست و آن را مصداق محتوای مجرمانه عنوان کرد.

طبق ابلاغیه دادستانی کل کشور کارگروه مصادیق جدیدی از محتوای مجرمانه را شناسایی و ابلاغ کرده است. طبق این اعلام به صورت خاص تولید، انتشار، تبلیغ و ترویج محتوای مستهجن یا مبتذل که در آنها از اطفال و نوجوانان استفاده شده است یکی از مصادیق محتوای مجرمانه شناسایی شده است.

در هفته‌های گذشته برقراری یک تماس تصویری در اینستاگرام میان یک سلبریتی و یک نوجوان، با واکنش منفی کارشناسان و فعالان اینترنتی مواجه شده بود.

همچنین افشا هویت، اطلاعات و اسرار طفل یا نوجوان بزه‌دیده یا در وضعیت مخاطره‌آمیز نیز یکی دیگر از مصادیق محتوای مجرمانه شناسایی شده است. بر همین اساس انتشار هرگونه محتوا در جهت تحریک یا ترغیب به کودک‌ آزاری در فضای مجازی نیز به عنوان محتوای مجرمانه شناسایی شده است و اگر این فعالیت‌ها در فضای مجازی صورت گیرد، به عنوان جرم شناسایی خواهد شد.

طبق این ابلاغیه برقراری ارتباط با طفل یا نوجوان در فضای مجازی به منظور آزار جنسی نیز جرم شناخته شده است.

منبع: پیوست

نامه دادستانی در خصوص مصادیق مجرمانه کودک آزاری

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!