0

مشکلات و ضوابط ارسال پیامک تبلیغاتی به مشترکان تلفن همراه

دسته بندی ها : تبلیغات و بازاریابی دیجیتال 14 مرداد 1394 مدیر سایبرلا 1284 بازدید
ارسال پیام در فضای مجازی, مزاحمت پیامکی, ایمیل

بین اطلاع‌رسانی‌های لازم و تبلیغات غیرضروری توسط پیامک تفکیک صورت نمی‌گیرد. در رابطه با ضوابط این تبلیغات خلاء قانونی وجود دارد

رئیس اسکودا فقدان تفکیک بین اطلاع‌رسانی‌های لازم و تبلیغات غیرضروری توسط پیامک را یکی از مشکلات این پیامک‌ها دانست و گفت: در رابطه با ضابطه‌مند کردن این تبلیغات پیامکی خلاء قانونی وجود دارد.

بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در رابطه با ضوابط و مقررات مترتب و ارسال تبلیغات برای مشترکان تلفن همراه در کشور، گفت: متأسفانه مشکلی در این موضوع وجود دارد یعنی بسیاری از افراد مانند خود من این تبلیغات را دوست ندارند که مرتب پیامک‌های تبلیغاتی دریافت کنند و اپراتورها نیز روشی برای غیرفعال‌سازی تبلیغات قرار داده‌اند ولی مشکل آنجاست که اگر این تبلیغات را غیرفعال کنیم بسیاری از امکانات دیگر مانند پیامک‌های اطلاع‌رسانی روابط‌ عمومی‌ها، دانشگاه‌ها و … نیز غیرفعال می‌شود.

وی گفت: بنابراین مشکل از آنجا ناشی می‌شود که نمی‌توان بین پیامک‌های مورد نیاز و مورد درخواست با پیامک‌هایی از طرف مشترکان مزاحم و زاید تشخیص داده می‌شود تفکیک کرد بنابراین باید مشخصاً معلوم باشد وقتی که چیزی را قطع می‌کنند بتوان مزاحمت‌ها را قطع کرد.

رئیس اسکودا تأکید کرد: هر چند مصداق تبلیغات در کشور تعریف نشده است ولی در این مورد حداقل می‌توان در نظر گرفت که آنچه جنبه تجاری و تبلیغاتی دارد غیرفعال شود و نه هر اطلاع‌رسانی لازم و مورد نیاز دیگر.

کشاورز افزود: از سوی دیگر این تبلیغات گاهی باعث هزینه برای افراد نیز می‌شود و چنانچه این مورد نیز برطرف شود مشکلات معنوی و روحی نیز قابل ذکر است برای مثال صدای پیاپی گوشی که در کنار فرد نواخته می‌شود انسان را عصبی می‌کند ولی در کل فکر نمی‌کنم قانونی در این حوزه وجود داشته باشد چرا که خود من بررسی کردم و چیزی به نظرم نرسید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش − 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!