0

مشتری (Customer) کیست؟

دسته بندی ها : دانش نامه کسب و کار 30 خرداد 1398 کارشناس سایبرلا 516 بازدید
دانشنامه کسب و کار - Business - سایبرلا

مشتری ؛ فردی است که محصولات (کالاها یا خدمات) را دریافت و یا مصرف می کند و توانایی انتخاب محصولات و عرضه کنندگان مختلف را دارد.

(منبع: www.businessdictionary.com)

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM (که مخفف Customer Relationship Management) است، و از اوایل دهه نود میلادی وارد حوزه مدیریت و بازاریابی شده است، به مجموعه اقدامات و فرایندهایی می پردازد که به ایجاد، حفظ و توسعه و تعمیق رابطه با مشتریان معطوف است.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!