0

سه سایت ناقض حقوق مالکیت فکری از سوی ساترا مسدود شدند

حق مولف و کپی رایت, حقوق مالکیت فکری سایبرلا

در پی وصول شکایتی از سوی یکی از رسانه های صوت و تصویر مبنی بر نقض مالکیت فکری و استفاده غیرمجاز از دوبله های تولید شده، معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا اقدام به بررسی ادله و شکایات واصله کرد.

این سایت که ضمن انتشار فیلم و سریال های روز دنیا، با برخی از استودیوهای دوبلاژ همکاری داشته و اقدام به انتشار محتوای فیلم و سریال با دوبله اختصاصی خود می‌کرد، مدعی شد که ۴ سایت، بدون قرارداد و اجازه‌ اقدام به انتشار نسخه بدون سانسور فیلم با دوبله‌های فوق به صورت فروش اشتراک یا رایگان می‌کنند. این رسانه مدعی شده بود که چندین بار از طریق ایمیل به این سایت‌ها در خصوص حذف دوبله‌های اختصاصی تذکر داده شده ولی همکاری از طرف های پرونده صورت نگرفته است.

در این راستا معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا بعد از درخواست مشاوره حقوقی از سوی رسانه شکایت کننده، اقدام به بررسی مدارک مربوط به مالکیت کرد. بعد از احراز شدن نقض و تخلف، این معاونت برای حذف محتوای مورد اشاره به ۴سایت متخلف تذکر داد.

یک سایت متخلف با پذیرش تخلف، اقدام به حذف موارد متخلفانه از خروجی خود و اصلاح موارد تخلف کرد.

در ادامه ساترا ۳ رسانه دیگر را به علت استنکاف و ممانعت از حذف محتوا، نقض مالکیت فکری، تخلفات محتوایی و همچنین فعالیت بدون اخذ مجوز برای مسدودسازی به مراجع قضایی معرفی کرد.

منبع: سایت ساترا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!