0

مزایای ابلاغ الکترونیکی و ثبت‌نام در سامانه ثنا

دسته بندی ها : دادرسی الکترونیکی 5 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 1207 بازدید

سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی گفت: طی یک ماهه گذشته در حوزه‌های قضایی استان 52 هزار فقره ابلاغیه الکترونیکی انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا، فراهانی با اشاره به اینکه حدود 84 درصد از ابلاغیه‌های الکترونیکی به صورت ابلاغ واقعی صورت گرفته است، اظهار کرد: تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه ثنا – ابلاغ الکترونیکی – در دی ماه حدود 23 هزار و 600 نفر بوده است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه ثنا (ابلاغ الکترونیکی) از مهر ماه امسال شروع شده است که برای تسهیل در دسترسی مردم به امکان ثبت‌نام در تمامی مجتمع های قضایی با استفاده از پتانسیل دفاتر خدمات قضایی نیرو مستقر شده که ثبت‌نام از مردم را انجام می‌دهند و متعاقب آن ابلاغ الکترونیکی انجام می‌گیرد.

 سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی مزایای ابلاغ الکترونیکی را امکان محرمانه بودن ابلاغیه – حفاظت از آبرو و حیثیت مردم -، کاهش هزینه های تحمیل شده به بیت المال، کاهش اطاله دادرسی، جلوگیری از تضییع حقوق مراجعین، جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده، تکریم ارباب رجوع و احراز هویت واقعی افراد و تکمیل بانک اطلاعاتی دادگستری جهت پیشگیری‌های آتی و برنامه ریزی های اجتماعی ذکر کرد.

فراهانی با اشاره به نوظهور بودن این امر و تجربه شدن آن در ایران برای اولین بار گفت: استان آذربایجان شرقی جزو 3 استان پیشرو در زمینه ثبت‌نام و ابلاغ الکترونیکی در سطح کشور است و از مردم شریف آذربایجان شرقی از اینکه در اجرای این سیستم همیاری کرده‎اند صمیمانه سپاسگزاریم و علی‌رغم سنگین بودن کار به لحاظ گستردگی استان و تعداد قابل توجه حوزه‌های قضایی تلاش می کنیم جهت رسیدن به اهداف سازمانی قوه قضاییه و رضایت مردم این امر را جدی پیگیری کرده و به صورت کامل عملیاتی کنیم.


مطالب مرتبط: راهنمای ثبت نام در سامانه ثنا | ثبت نام سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

مطالب مرتبط: پیگیری الکترونیکی وضعیت پرونده قضایی

مطالب مرتبط: راهنمای سامانه پیام کوتاه خدمات الکترونیک قضایی

مطالب مرتبط: راه اندازی آزمایشی سامانه دادرسی الکترونیکی (سامانه ۱۳۵) سازمان تعزیرات حکومتی

مطالب مرتبط: ضرورت ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی/ کاهش هزینه و زمان رسیدگی از مزایای سامانه ثنا

مطالب مرتبط: سامانه ثنا چیست؟

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. مارال رجب کلته گفته :
    09:23 1402/03/31

    من برای ثبت ثنا آدرس خونه مادرم رو دادم ،اگه برگه چیزی میخواد بیاد به آدرس مادرم ارسال میشه؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 7 =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!