0

دستگیری مزاحم انتقام جوی شبکه‌های اجتماعی

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی, هتک حیثیت 30 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 1167 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: همانطور که ایجاد مزاحمت و سلب آسایش از افراد در فضای واقعی موجب پیگرد قانونی می‌باشد در فضای سایبری نیز این قانون صادق بوده و هرگونه ایجاد مزاحمت، توهین و سلب آسایش مشمول قانون جرایم رایانه‌ای شده و علاوه بر جریمه نقدی مجازات حبس را در بر خواهد داشت.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ ‌محمدخانی‌ با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک  فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم 21 ساله گیلانی مبنی بر تهدید و توهین علیه ‌وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هرگونه مزاحمت و انتشار اکاذیب در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود و با مجرمان در چارچوب قانون به شدت برخورد خواهد شد، افزود: با پی جویی‌های فنی و پلیسی، عامل تهدید و توهین علیه شاکیه شناسایی با هماهنگی مقام قضایی در رشت دستگیر شد.

سرهنگ محمدخانی ادامه داد: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهم  24 ساله اهل و ساکن رشت به بزه انتسابی خود و اینکه با تهدید و توهین علیه شاکیه در شبکه اجتماعی قصد انتقام جویی از او را داشته  اعتراف‌، که جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت گردید.

وی گفت: دسیسه‌ها و سوء‌استفاده‌هایی که در فضای مجازی‌ از تصاویر، فیلم‌های خصوصی و عناوین افراد در قالب انتقام گیری صورت می‌گیرد، برحسب بزه انجام شده، مجازات‌های گوناگونی به دنبال دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان ادامه داد: این مجرمان طبق قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال 1388، مجازات می‌شوند. در ماده 16 این قانون آمده، «هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی،‌ فیلم یا صوت یا تصویر دیگران را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا دو سال، یا جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد».

وی همچنین با اشاره به ماده 17 قانون جرائم رایانه ای گفت: در ماده 17 آمده است، «هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.»

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!