0

مزاحمت سایبری سه جوان برای اهالی یک روستا

رئیس پلیس فتا سمنان گفت: سه جوان مزاحم سایبری با ساخت و انتشار استیکرهای توهین آمیز برای اهالی روستایی در شاهرود مشکل ایجاد کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا, سرهنگ سیدعلی میراحمدی اظهار کرد: جوانی 19 ساله اهل و ساکن یکی از روستاهای شهرستان شاهرود چندی پیش به پلیس فتا مراجعه و از افرادی ناشناس که با استفاده از عکس وی استیکر توهین‌آمیز ساخته و در فضای مجازی منتشر کرده بودند، شکایت کرد.

وی افزود: چند روز پس از شکایت شاکی جوان، چند تن دیگر از اهالی این روستا نیز مراجعه و در همین راستا طرح شکایت کردند.

به گفته میراحمدی ساخت و انتشار استیکرهای توهین آمیز برای اهالی، به ویژه شخصیت های مذهبی و مسئولان روستا، جو روانی نامناسبی پدید آورده بود که اهمیت رسیدگی سریع به پرونده و دستگیری متهمان را دو چندان می کرد. از همین رو کارشناسان سایبری پلیس فتا دست به کار شدند.

این مسئول انتظامی از شناسایی سه متهم جوان که همگی اهل و ساکن همان روستا بودند، خبر داد و افزود: متهمان با هماهنگی قاضی پرونده به اداره پلیس احضار و بازجویی شدند.

سرهنگ میراحمدی به اعتراف صریح مزاحمان سایبری اشاره و تصریح کرد: متهمان با استفاده از عکس پروفایل افراد و یا تصاویر خصوصی منتشر شده در گروه های محلی و روستایی مجازی، سوء استفاده کرده و با ساخت و انتشار استیکرهای توهین آمیز، این مشکل را ایجاد کرده بودند.

وی از تکمیل تحقیقات و معرفی متهمان به دادسرا خبر داد و گفت: مزاحمان دستگیر شده انگیزه خود را سرگرمی اعلام کردند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان در پایان بر مراقبت بیشتر کاربران از اطلاعات فردی به ویژه عکس‌ها و فایل‌های تصویری خانوادگی در دنیای مجازی تاکید کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 + 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!