0

ارسال پیام های توهین آمیز و مزاحمت برای همسر سابق

دسته بندی ها : فضای مجازی 10 اسفند 1396 مدیر سایبرلا 400 بازدید

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: فردی که با ارسال پیام های توهین آمیز در یکی از ‌شبکه‌های اجتماعی برای همسر سابقش مزاحمت ایجاد کرده بود با تلاش مأموران پلیس  فتا استان کردستان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ فرامرز شاکری در تشریح این خبر گفت: هویت‌های پنهان و سهل و آسان بودن استفاده از شبکه‌های اجتماعی‌، از دلایل گسترش و روج انتقام‌جویی در فضای مجازی است‌، به نحوی که بعد از بروز اختلافات شخصی و خانوادگی‌، طرفین از اطلاعات و تصاویر خصوصی که در اختیار دارند بدون توجه به عواقب آن و مجازات‌های تعریف شده برای این دست از جرایم رایانه‌ای‌، اقدام به انتشار سهل و آسان این اطلاعات نموده و به راحتی با آبروی یک نفر بازی می‌کنند‌.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به یکی از جدیدترین پرونده‌هایی که در پلیس فتا تشکیل گردید‌، اظهار کرد: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی با موضوع مزاحمت در فضای مجازی به پلیس فتا مراجعه و در اظهاراتش مدعی شد که شخصی اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز در شبکه اجتماعی برای من نموده است و از این فرد شاکی و تقاضای رسیدگی دارم‌.

وی افزود‌:کارشناسان این پلیس به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با به کارگیری شگردهای فنی و پلیسی متهمه را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ شاکری گفت: متهمه که همسر سابق شاکی بوده در تحقیقات مقدماتی منکر قضیه شد ولی پس از مواجه شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به بزه انتسابی معترف و اظهار کرد. شاکی همسر سابق بنده بوده و وقتی متوجه شدم قصد ازدواج مجدد را دارد به انگیزه انتقام جویی اقدام به ارسال پیامهای ناپسند و توهین آمیز برای وی نمودم .

وی با اشاره به مواد 16، 17 و 18 قانون جرایم رایانه‌ای به شهروندان هشدار داد: به هیچ وجه اختلافات شخصی و خانوادگی را به فضای مجازی نکشانید، چرا که هر گونه مزاحمت در فضای مجازی جرم بوده و مطابق قانون با اینگونه افراد برخورد خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + شانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!