0

مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر ساترا افتتاح شد

تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر - سایبرلا

مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر ساترا (آومیک) به عنوان یکی از تسهیلات اعطایی ساترا به زنجیره ارزش صوت و تصویر فراگیر ۷ تیرماه در مراسمی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ساترا، حلقه مفقوده شکل‌گیری یک زنجیره قدرتمند در تولید محتوای داخلی، حقوق مالکیت فکری است و با توجه به سرعت تحولات حوزه فناوری اطلاعات مواجهه با این فناوری‌های این حوزه توسعه یافته است؛ از این رو این مرکز با هدف حفظ حقوق مالکیت فکری راه‌اندازی شده است.

از اهداف این مرکز می‌توان به مواردی چون ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری بلاکچین، تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید توسعه تبلیغات اشاره کرد. در حال حاضر در این مرکز، ۶ استارتاپ فعال در زمینه رسانه‌های صوتی و تصویری مستقر شده‌اند.

سید صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در این مراسم گفت: «این اتفاق به شکل نمادین عرصه رقابت رسانه و قاعده‌مندی رسانه را نشان می‌‌دهد و بدون حضور شرکت‌های دانش بنیان این اتفاق نمی‌افتاد. اکنون ما راه حل‌های فناورانه پیدا کرده‌ایم تا به سمت تنظیم‌گری و تنظیم جریمه تنظیم‌گری فناوری محور برویم.»

او ادامه داد:‌«با راه اندازی این مرکز خدمات به شرکت‌های مختلف در زنجیره ارزش صوت و تصویر فراگیر گسترش می‌یابد و در نهایت باعث گسترش تولید و انتشار محتوای بومی در رسانه‌های صوت و تصویر خواهد شد. این اقدام منجر به حفاظت از مرز‌های حاکمیت رسانه‌‌ای جمهوری اسلامی می‌شود.»

امامیان همچنین افزود: «مزیت‌های ایران در تنظیم‌گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به دلیل شکل‌گیری صنعت رسانه‌های فراگیر است. ابتدا باید تنظیم‌گری را قانونمند کنیم و وارد بازار شویم که این اتفاق افتاده است. در کنار آن زیست‌بوم ملی رسانه‌های صوت و تصویر اهمیت زیادی دارد.»

در پایان این مراسم تفاهم نامه‌ای بین معاونت علمی ریاست جمهوری و ساترا امضا شد که همکاری‌های این دو نهاد را در حوزه صوت و تصویر فراگیر گسترش می‌دهد.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!