0

مرکز آمار ایران: نرخ بیکاری سال گذشته 11 درصد شد

دسته بندی ها : فضای کسب و کار 18 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 439 بازدید

مرکز آمار ایران گفت: نرخ بیکاری سال گذشته 11 درصد شد که نسبت به سال 93 بالغ بر 0.4 درصد افزایش دارد.

چکیده نتایج طرح آمار گیری از نیروی کار در سال 94 از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

فارس: بررسی نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) نشان می‌دهد که 38.2 درصد جمعیت در سن کار (10 ساله و بیشتر) از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. همچنین نتایج نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است.

بررسی نرخ بیکاری نشان می‌دهد که 11.0 درصد از جمعیت فعال بیکار بوده‌اند. براساس این نتایج، نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که 9.8 درصد جمعیت شاغل دارای اشتغال ناقص بوده‌اند. این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که بخش خدمات با 49.4 درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با 32.5 درصد و کشاورزی با 18.0 درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان 24ـ15 ساله حاکی از آن است که 26.1 درصد از جمعیت فعال 24ـ15 ساله بیکار بوده‌اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

نرخ بیکاری جوانان 29ـ15 ساله نیز حکایت از آن دارد که 23.3 درصد از جمعیت فعال 29ـ15 ساله بیکار بوده‌اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

بررسی سهم شاغلین 15 ساله و بیشتر با ساعت کار معمول 49 ساعت و بیشتر نشان می‌دهد، 38.0 درصد شاغلان به طور معمول بیش از 49 ساعت در هفته کار می‌کنند. این شاخص که یکی از نماگرهای کار شایسته است نشان می‌دهد در کشور سهم زیادی از شاغلان بیشتر از استاندارد کار می‌کنند.

تغییرات شاخص‌ها در سطح کل کشور به شرح زیر است:

ـ نرخ مشارکت اقتصادی کل (نرخ فعالیت) نسبت به سال 1393، 1.0 درصد افزایش یافته است.

ـ نرخ بیکاری کل نسبت به سال 1393، 0.4 درصد افزایش یافته است.

ـ نرخ بیکاری جوانان 24ـ15 ساله کل نسبت به سال 1393، 0.9 درصد افزایش یافته است.

ـ نرخ بیکاری جوانان 29ـ15 ساله کل نسبت به سال 1393، 1.4 درصد افزایش یافته است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 − ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!