0

مردم حقوق خود را نسبت به ادارات دولتی نمی دانند

دسته بندی ها : دیوان عدالت اداری 2 آذر 1394 مدیر سایبرلا 374 بازدید

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه اکثر مردم حقوق خود را نسبت به ادارات دولتی نمی دانند، گفت: اگر پدر خانواده ای به دلیل زشترین مواضع علیه نظام و ارزشها مجازات شده خانواده این فرد گناهی نکرده است.

تابناک: حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در همایش وکلای نیکوکار ابتدا از سخنان پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام(ره) انتقاد کرد و اظهار داشت: آقای فتاح فرمودند هدف امام خمینی (ره) این نبود که کمیته امداد دائمی باشد در حالی که فکر نمی کنم بتوانیم جامعه ایده عالی را به وجود بیاوریم که هیچ نیازمندی نباشد جز در زمان حکومت ولیعصر(عج) که این مهم میسر می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری خطاب به وکلای نیکوکار اظهار داشت: این افتخار بزرگی برای شماست و ای کاش من هم می توانستم اینگونه خدماتی به این جامعه داشته باشم و اعلام می کنم هر وقت کاری از دستم بر می آید کوتاهی نمی کنم. وکلای نیکوکار بدانند که در طول یک سال فعالیت بهترین و نیکوترین و شادترین خدمت پرونده های این خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است که بی منت رسیدگی کردید.

حجت الاسلام منتظری گفت: امیرمونان به مالک اشتر می گوید ای مالک: مردم دو دسته اند. یا افرادی هستند که در دین با تو هم مسلک هستند و دوم مردمی که مسلمان نیستند اما انسانند و باید به حقوق آنها احترام بگذارید. اینکه کمیته امداد فارغ از نوع مذهب وارد حمایت شده نشان دهنده حکومت علوی است و وکلا هم در این مسیر قدم بردارند.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در دیوان با شکایت مردم از دستگاه های دولتی روبرو هستیم گفت: مردم نسبت به حقوق شهروندی خود و حقوق خود نسبت به دولت و نظام آگاهی ندارند. بسیاری از مشکلاتی که در جامعه نسبت به حقوق اداری و عمومی مواجه هستیم همین عدم آشنایی مردم با حقوق اداری است. فرد به اداره ای مراجعه می کند اما نسبت به حقوق خود بی اطلاع هستند.

منتظری با توصیه ای به وکلای نیکوکار گفت: بزرگترین عبادت همین کاری است که شما انجام می دهید و باید این موضوع را باور داشته باشید. همچنین وظیفه شما کمک به اجرای عدل است. اگر جایی وارد شدید و دیدید فرد مستمند جرمی مرتکب شده نباید چشمتان را ببندید. اتفاقا باید به سمت صلح و سازش پیش بروید.

وی افزود: دفاتر ما در سراسر استانها در خدمت شماست و ما صد در صد بدون کوچکترین منت گذاری در خدمت هستیم و جایی گره بود منتقل کنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!