0

مراقب کلاهبرداران مالیاتی باشید

دسته بندی ها : کلاهبرداری اینترنتی 17 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 1125 بازدید
رییس پلیس فتای کرمانشاه به شهروندان هشدار داد : کلاهبرداران و سودجویان همواره در پی فرصتی برای سوء استفاده از افراد هستند و هر بار به یک بهانه جدید،هم زمان با زمان پرداخت مالیات و اظهار نامه های مالیاتی، کلاهبرداران از این فرصت برای نزدیک شدن به کاربران و دسترسی به حساب های بانکی آنها استفاده می کنند.

پلیس فتا: سرهنگ “علی شفیعی”رئیس پلیس فتا کرمانشاه  گفت:با اشاره به اینکه با نزدیکی به زمان پرداخت مالیات ها کلاهبرداران نیز بیشتر به این سمت متمایل می شوند،عنوان کرد:این کلاهبرداری از طریق جعل هویت مأموران اداره مالیات صورت می گیرد به این صورت که افراد کلاهبردار با معرفی خود به عنوان مامور مالیات به دفاتر شرکت ها و موسسات مراجعه و بیان می کنند که  مبلغی از مالیاتی که شما برای سال گذشته پرداخت کرده اید باید به شما بازگردانده شود چرا که اشتباهی در محاسبات و حسابرسی های مالیاتی صورت گرفته و اداره مالیات می خواهد پول شما را به حساب شما پرداخت کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: فرد نیز خوشحال از اینکه مقداری پول به حساب او واریز می شود، به تمام حرف های کلاهبرداران گوش می دهد و شماره حساب و رمز دوم خود را به آنها می دهد،حتی گاهی در این نوع کلاهبرداری نامه هایی از طریق ایمیل یا پست با همین مضمون به افراد می رسد سپس به روش های مختلف چه از طریق نامه و چه از طریق مأموران جعلی از افراد اطلاعات حساب بانکی را درخواست می کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت:این افراد اگر آگاهی کافی نداشته باشند با اطمینان به مأموران جعلی اطلاعات و رمز خود را ارائه می دهند و منتظر بازگشتن پول به حساب خود می مانند در حالی که نه تنها پولی به حساب آنها واریز نمی شود، بلکه کلاهبرداران در اولین فرصت، از او سرقت می کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در توصیه به شهروندان گفت:

-همیشه دقت کنید که هیچ ارگان و یا سازمان دولتی، اطلااعات حساب و رمز عبور شما را  نیاز ندارد چرا که برای پرداخت وجه به حساب شما نیازی به رمز حساب شما نیست.

– هیچ گاه امور مهمی نظیر پرداخت مالیات و اموری از این قبیل از طرف سازمان مربوطه به شما از طریق تلفن یا ایمیل گوشزد نمی شود و تنها به شما اطلاع رسانی صورت می گیرد و یا شاید اگر قرار باشد مواردی به شما گوشزد شود تنها در قالب یک اخطار و … باشد و به هیچ نحو اطلاعات حساب بانکی را نمی خواهند.

“شفیعی”ادامه داد:هر گاه در مورد امور مهم مشکوک شدید، به جای اینکه سریع اعتماد کنید، چند ساعتی وقت بگذارید و به سازمان مربوطه مراجعه و یا اینکه از طریق سایت این ساز مان ها ابتدا اطلاعات کسب کنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!