0

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس: مجلس با افزایش تعرفه اینترنت مخالف است

دسته بندی ها : حقوق مصرف کننده, مجلس شورای اسلامی 22 فروردین 1401 کارشناس سایبرلا 335 بازدید
حقوق اینترنت و فضای مجازی

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس با افزایش تعرفه اینترنت چه در حوزه اینترنت ثابت و چه اینترنت سیار (موبایل) مخالف است گفت که افزایش تعرفه تنها در صورت افزایش کیفیت خدمات و بهره‌مندی مشترکان از تکنولوژی‌های برتر امکان پذیر است.

«سید محمدرضا میرتاج الدینی» در رابطه با مسائل مطرح شده مبنی بر افزایش تعرفه خدمات اینترنت از سوی اپراتورها، اظهار کرد: «نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعرفه‌ اینترنت به این شکل مخالف هستند و اگر قرار است افزایش تعرفه‌ها مدنظر قرار گیرد باید این مسئله بر اساس افزایش کیفیت باشد و مشترکین بتوانند از تکنولوژی‌های برتر در حوزه اینترنت ثابت و موبایل بهره‌مند شوند.»

به باور میرتاج‌الدینی در بخش اینترنت ثابت حتما باید شبکه فیبری در دسترس مردم قرار گیرد اپراتورها بر اساس آن، تعرفه‌گذاری جدید را مدنظر قرار دهند. او تاکید کرده مجلس با افزایش قیمت تعرفه اینترنت آن هم برای تکنولوژی‌های منسوخ شده مخالف است.

باید دید که شرکت‌ها اقدام قانونی انجام داده‌اند یا خیر

همچنین «سهیل یحیی زاده»، رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اسرع وقت و به صورت فوری جلسه‌ای از سوی کمیته مذکور با حضور اپراتورها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم، گفت: «نتایج این جلسه در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.»

او تاکید کرده که باید دید شرکت‌ها بر اساس مصوبه ۲۶۶ قیمت‌های خود را افزایش دادند یا خیر و صحت این مساله بررسی شود. بررسی‌های دیجیاتو حکایت از این دارد که شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نرخ خدمات خود را بالاتر نبردند و صرفا حد مصرف مجاز منصفانه در بسته‌های اینترنتی را کاهش دادند و از همین رو نمی‌توان اعلام کرد که آنها اقدامی غیر قانونی انجام داده‌اند.

با این حال یحیی زاده با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه موجود در رابطه با اپراتورهای غالب، علاوه بر اینکه ملزم به رعایت سقف و کف هستند، باید بسته‌ها و تعرفه‌گذاری‌ها به تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برسد،‌ بیان کرد: «بنابراین اپراتورها مجاز نیستند نسبت به تغییر بسته‌های تعرفه حتی در بازه مربوطه راسا اقدام کنند.»

یحیی‌زاده در صحبت‌های خود شرکت مخابرات را از سایر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت مستثنی دانسته و گفته به این علت که مخابرات شرکت‌ غالب و دارای مشترک بالا است، برای تغییر تعرفه، حتی در بازه کف و سقف مصوب هم باید مجوز دریافت کند: «این‌که آیا چنین کاری را انجام داده یا نه، بررسی و اعلام می‌شود.»

وی همچنین درباره احتمال مصوبه جدید و افزایش مجدد تعرفه‌ها گفت: «هنوز مصوبه جدیدی در دستور کار نیست اما اگر چنین باشد قطعا شرط اولیه، افزایش کیفیت است چراکه اول باید کیفیت بیشتر شود و پس از آن انتظار داشته باشیم مشترکان، افزایش قیمت را بپذیرند.»

منبع: دیجیاتو

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!