0

اجاره حساب و کارت های بانکی برابر است با مشارکت در جرم

کارت بانکی, پرداخت الکترونیک, سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان گلستان هشدار داد: شهروندان از در اختیار قرار دادن حساب و یا کارت های بانکی خود نزد سایر افراد خودداری کنند چرا که در صورت وقوع جرم، به عنوان صاحب حساب بانکی باید در محاکم قضایی پاسخگو بوده و ضرر و زیان شاکیان را پرداخت کنند.

سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار کرد: متأسفانه افراد ناآگاه و بعضاٌ نیازمند با سوء استفاده عده ای سودجو، کارت های بانکی خود را در اختیار مجرمین قرار داره  و مبالغی را جهت اجاره از آن ها دریافت می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: متأسفانه بعضی از شهروندان به علت وجود مشکلات اقتصادی فریب کلاهبرداران را خورده و اقدام به بازگشایی حساب بانکی و اجاره آن می‌کنند که در نهایت با سوء استفاده از این حساب بانکی از سوی مجرمان سایبری در محاکم قضایی به‌عنوان مجرم شناخته می‌شوند.

سرهنگ پرسا یادآور شد: شهروندان باید به خاطر بسپارند که از طریق اجاره حساب یا کارت بانکی نه تنها در سایت های قمار و شرط بندی بلکه موارد مجرمانه دیگری مثل پولشویی، کلاهبرداری های مالی، فرار مالیاتی و… نیز امکان پذیر است که هرکدام از این جرایم مجازات خاص خود را دارد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان به شهروندان توصیه کرد: مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی شهروندان انجام می‌شود بر عهده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضائی قابل قبول نیست.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!