0

مالکیت نام تجاری کار دست کی اف سی ایرانی داد

رستوران فست فود مرغ در ایران با نام فست فود آمریکایی کی‌اف‌سی تنها چند روز پس از افتتاح به دلیل آنکه فضای داخل این رستوران شبیه به پرچم آمریکا بود تعطیل شد.

به گزارش نامه نیوز، فاکس نیوز در گزارشی در این باره نوشت: روز یکشنبه صفحه رسمی رستوران کی‌اف‌سی حلال در ایران در اینستاگرام تصویری را از مردمی منتشر کرد که در این رستوران برای سفارش غذا صف بسته اند.

رستوران کی اف سی حلال پس از دریافت تاییدیه از وزارت صنعت معدن و تجارت در ایران،روز یکشنبه در غرب تهران افتتاح شد. این رستوران که با نام کی اف سی حلال فعالیت می کند ارتباطی با شرکت مادر کی اف سی ندارد.

اما روز سه شنبه، پلیس ایران کی اف سی حلال را تعطیل کرد. رسانه های داخل ایران درباره علت تعطیل شدن این رستوران اما نوشتند که به دلیل دکور آمریکایی این رستوران به ویژه نقاشی روی یکی از دیوارهای آن که به شدت نزدیک به طرح روی پرچم آمریکا بود تعطیل شده است. این موضوع می تواند به عنوان نشانه ای از نفوذ آمریکا در فرهنگ ایران باشد.

اما مدیر رستوران فست فود مرغ کی اف سی حلال اما در این باره گفت که پلمپ این رستوران تنها یک سوء تفاهم در ارتباط با مالکیت نام تجاری بوده است.

توافق اخیر هسته ای میان ایران و چندین کشور غربی از سوی بسیاری از فعالان اقتصادی به عنوان یک دروازه بالقوه برای ورود به ایران تلقی می شود.

ای‌بی‌سی نیوز نیز در گزارشی با عنوان «رستوران کی اف سی حلال به دلیل سردرگمی و نگرانی از نفوذ آمریکایی در فرهنگ ایرانی تعطیل ش»، نوشت: مقامات ایرانی یک رستوران را که به گفته آنان شعبه ای از فست فود کی اف سی آمریکایی است تنها چند روز پس از افتتاح تعطیل کرد.

پس از توافق هسته ای میان ایران و غرب به نظر می رسید که رستوران های آمریکایی مانند مک دونالد و کی اف سی امکان بازگشایی شعبات خود در ایران را پیدا کنند. موضوعی که در میان تندرو بحث هایی شدیدی به راه انداخت.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 + 17 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!