0

ماده 61 قانون تجارت الکترونیک

دسته بندی ها : قانون تجارت الکترونیک, ماده قانون 6 مرداد 1398 مدیر سایبرلا 482 بازدید
ماده 61 قانون تجارت الکترونیکی ایران, سایبرلا

ماده 61 قانون تجارت الکترونیک ؛

سایر موارد راجع به دسترسی موضوع داده پیام، از قبیل استثنائات، افشای آن برای اشخاص ثالث، اعتراض، فراکردهای ایمنی، نهادهای مسوول دیدبانی و کنترل جریان داده پیام های شخصی به موجب مواد مندرج در باب چهارم این قانون و آیین نامه مربوطه خواهد بود.


برای مشاهده متن کامل قانون تجارت الکترونیک اینجا کلیک کنید

درباره قانون تجارت الکترونیک ؛

جمهوری اسلامی ایران در سال 1382 قانونی را تحت عنوان قانون تجارت الکترونیک به تصویب رساند. در ابتدای قانون تجارت الکترونیک آمده است؛ «این قانون شامل مجموعه اصول و قواعدی است که برای مبادله آسان و ایمن اطلاعات در واسطه های الکترونیکی و با استفاده از سیستم های ارتباطی جدید به کار می رود».

در نگارش این قانون مستقیما از مقررات آنسیترال بهره گرفته شده است. لیکن قانون تجارت الکترونیک ایران ، در بخش هایی متعددی نیز با مقررات آنسیترال متفاوت است. به عنوان مثال قلمرو این قانون برخلاف مقررات آنسیترال ، تنها محدود به فعالیت های تجاری نیست، بلکه مجموعه فعالیت های تجاری و غیرتجاری بر بستر مبادلات الکترونیکی را هدف قرار داده است.

دعاوی مربوط به حوزه تجارت الکترونیک , حسب مورد (براساس محتوای پرونده) می تواند در دادگاه های عمومی حقوقی یا دادسرای ناحیه 31 تهران (دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای) مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پلیس فتا به عنوان ضابط نهاد قضائی در پرونده های کیفری به تحقیق و بررسی ابعاد پرونده ها خواهد پرداخت.

موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان و گروه وکلای این مجموعه, بصورت تخصصی در حوزه دعاوی و شکایات مربوط به تجارت الکترونیک (خرید و فروش اینترنتی / فروشگاه های اینترنتی/ استارتاپ ها) اقدام به ارایه مشاوره حقوقی و وکالت می نمایند.

پرسش و پاسخ تخصصی و مشاوره حقوقی در حوزه تجارت الکترونیک | اینجا کلیک کنید

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!