0

ممنوعیت فعالیت پلتفرم های آنلاین گردشگری لغو شد

ممنوعیت قانونی, فیلترینگ اینترنت, سایبرلا

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اعلام کرد ممنوعیت روزو اقامتگاه‌های گردشگری از طریق پلتفرم‌های فعال در این حوزه که پیشتر به دلیل شیوع کرونا در کشور در نظر گرفته شده بود، لغو شد.

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در مورد این تصمیم سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی گفت: «به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور بحث لغو سفرهای مردم مطرح بود که در نهایت منجر به صدور دستوری از سمت دادستانی برای ممنوعیت رزرو اقامتگاه‌های گردشگری از طریق پلتفرم‌های آنلاین شد. همکاران حوزه گردشگری و همچنین اتحادیه نامه‌هایی را جداگانه برای دادستانی ارسال کردند.»

او ادامه داد: «با توجه به اینکه تعطیلات خرداد ماه را در پیش داریم و امکان دارد به خاطر تعطیلات بسیار مردم سفرهای خود را شروع کنند و انشالله تا آن‌زمان قدرت کرونا کاهش یابد، در نامه‌ها از دادستانی درخواست کردیم تا در مورد فعالیت پلتفرم های گردشگری تعیین تکلیف کند. از سوی دیگر پروتکل‌های بهداشتی اقامتگاه‌های گردشگری از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است بنابراین از دادستانی خواستیم تا این ممنوعیت لغو شود.»

براساس نامه سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور هتل‌ها و اماکن اقامتی که براساس پروتکل‌های بهداشتی مجوز لازم برای آغاز مجدد فعالیت خود را دارند، می‌توانند همکاری خود را با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری آغاز کنند.

به گفته رضا الفت‌نسب دادستانی دقایقی پیش در نامه‌ای اعلام کرد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاران حوزه گردشگری می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. او همچنین تاکید کرد: «در این مورد نهادهایی مانند وزارت راه در مورد وسائل حمل‌ونقل و وزارت گردشگری درباره موضوع نوع سرویس‌دهی اقامتگاه‌های گردشگری باید نظارت کنند تا پلتفرهای آنلاین این حوزه با توجه به ضرر هنگفتی که در این چندماه متحمل شدند، بتوانند فعالیت خود را آغازکنند و اولین گام را بردارند.»

سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور اسفندماه سال گذشته در نامه‌ای فعالیت سایت‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات گردشگری در حوزه اجاره مسکن، سوئیت و هتل را به صورت موقت ممنوع اعلام کرده بود. این ممنوعیت در حالی است که فعالیت بسیاری از کسب‌وکارهای حوزه گردشگری به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو پروازها و تورهای داخلی و خارجی با خسارت‌ بسیاری مواجه شده است و برخی از آنها مجبور به تعدیل نیرو شد‌ه‌اند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!