0

لغو تحریم ها از زبان رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران

دسته بندی ها : اتحادیه صنف فناوران رایانه 30 دی 1394 مدیر سایبرلا 860 بازدید

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: برخی تصور می‌کردند با لغو تحریم‌ها ارز از ۳ هزار به ۱۰۰۰ تومان بازخواهد گشت و کالای ۳ میلیون تومانی نیز یک میلیون تومان خواهد شد اما کاهش قیمت حداکثر تا ۵ درصد خواهد بود.

فارس : سیدمهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، با اشاره به تأثیر لغو تحریم‌ها و اجرای برجام بر بازار IT اظهار داشت: کالای IT از جمله کالاهایی بود که بیش‌ترین تأثیر را از تحریم پذیرفته بود و در شرایط تحریم هزینه‌های اضافی دور زدن تحریم‌ها و خرید از واسطه‌ و هزینه تبدیل ارز در نتیجه قطع سوئیفت بر این بازار تأثیرگذار بود. وی با بیان اینکه تاکنون اتفاق خاصی در بازار رخ نداده، گفت: اما اجرای برجام اتفاق بسیار خوبی خواهد بود.

میرمهدی گفت: در شرایط تحریم برخی از کالاهای پیشرفته‌تر که برای مثال کاربرد نظامی دارند، سخت‌تر تهیه می‌شد و هزینه اضافی دور زدن تحریم‌ها برای خرید این کالاها گاهی تا 10 درصد نیز افزایش می‌یافت که با هزینه‌های گمرکی به 20 درصد می‌رسید.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: پس از اجرای برجام دو موضوع خرید مستقیم و پرداخت پول از طریق شبکه بانکی روی قیمت‌ها اعمال می‌شود، اما تأثیر بزرگ را نرخ دلار خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برخی تصور می‌کردند که با لغو تحریم‌ها، ارز از 3 هزار تومان به هزار تومان بازخواهد گشت و کالا یا لپ‌تاپ 3 میلیون تومانی به یک میلیون تومان تنزل قیمت خواهد داشت که این‌چنین نخواهد بود. وی پیش‌بینی کرد: برای کالاهای پراستفاده کاربران، احتمالاً قیمت‌ها در بازار حداکثر تا 5 درصد کاهش یابد.

 

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!