0

کسب و کارهای اینترنتی در صورت عدم ثبت نام در سامانه مؤدیان فیلتر می شوند

سانسور در فضای مجازی, فیلترینگ اینترنت, مسدود سازی سایت

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان کسب و کارهای اینترنتی را که در این سامانه ثبت نام نکنند از طریق کمیته فیلترینگ فیلتر خواهد کرد.

طبق ماده ۲۴ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، در صورت عدم‌ ثبت نام در سامانه مؤدیان و اعلام سازمان امور مالیاتی ، چنانچه واحد مذکور ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ دریافت اخطار، نسبت به عضویت در سامانه مؤدیان اقدام نکند، برای بار اول دو هفته و برای بار دوم از دو تا شش ماه، توسط نیروی انتظامی و در مورد کسب و کارهای مجازی، توسط کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، تعطیل یا مسدود خواهد شد.

بر اساس تبصره این ماده در صورت تداوم تخلف واحد کسب و کار پس از گذشت یک سال ، مجوز فعالیت توسط مرجع صادرکننده مجوز ابطال خواهد شد.

همچنین بانک مرکزی موظف است درگاه ها و پایانه های پرداخت واحد متخلف را در زمان تعطیلی یا تعلیق فعالیت آن واحد مسدود کند. از طرف دیگر در ماده ۲۵ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تأکید شده که پس از انقضای مهلت های یاد شده، صورتحساب هایی که در سامانه مؤدیان ثبت نشده باشد، معتبر نیست.

طبق این قانون تمام خرده فروشی ها و همه واحد‌های صنفی که مستقیماً با مصرف کننده نهایی (خریدار) ارتباط دارند ، هم باید در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت نام کرده و هم باید از پایانه های فروشگاهی استفاده کنند.

سامانه مؤدیان یک سامانه منسجم است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور طراحی‌ شده و به واحد‌های صنفی و کلیه افراد حقیقی و حقوقی امکان متصل کردن پایانه های فروشگاهی به این سامانه را می دهد. در این سامانه برای هر فرد حقیقی یا حقوقی یک کار پوشه در نظر گرفته ‌شده که با استفاده از آن می تواند نسبت به انجام کلیه عملیات ارسال صورتحساب های مالیاتی اقدام کند.

منبع: کارنگ

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!