0

کینه‌جویى در فضاى سایبرى با ایجاد کانال با محتواى کذب!

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی 7 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 540 بازدید

فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه از شناسایی و دستگیری عامل راه‌اندازی کانال با محتوای کذب و دروغین منتسب به مسئولین دانشگاهی در تربت حیدریه خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ آقابیگی در تشریح این خبر اظهار کرد: نماینده حقوقی یکی از دانشگاه‌های شهرستان تربت‌حیدریه با طرح شکوائیه‌ای در دادسرای و ارجاع آن به پلیس فتا شهرستان خواستار رسیدگی به موضوع دادخواهی شد.

وی افزود: شاکی در طرح مسئله بیان داشت، مدتی است کانالی در یکی از شبکه‌های اجتماعی در فضای سایبری منتسب به دانشگاه ایجاد شده که ضمن ترویج شایعه قصد تشویش اذهان را بر علیه دانشگاه دارد و اقدام به انتشار مطالب موهوم و نادرست از جمله تعطیلی دانشگاه و … می‌دارد.

سرهنگ آقابیگی ادامه داد: با توجه به اظهارات نماینده حقوقی دانشگاه رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه گفت: کارشناسان پس از بررسی‌های صورت گرفته موفق به شناسایی هویت متهم شده و با هماهنگی قضایی نسبت به دستگیری وی اقدام نمودند.

وی افزود: متهم که پسری 22 ساله بود پس از دستگیری و مواجه با ادله غیر قابل انکار بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد، در پی درگیری انضباطی که با یکی از مسئولین دانشگاه پیدا کردم از وی کینه به دل گرفتم و با راه اندازی کانالی و انتشار اخبار کذب و خلاف واقع سعی بر تشویش اذهان و تخریب چهره مسئولین دانشگاه را در بین دانشجویان داشتم.

سرهنگ آقابیگی در پایان با اشاره به اینکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شد، گفت: مطابق قانون جرایم رایانه‌ای هرگونه انتشار اخبار کذب مشمول مجازات کیفری خواهد بود، ضمن اینکه کاربران محترم از قبول مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌گردد‌ تا قبل از اطمینان کامل از صحت و سقم موضوع، خودداری نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده − چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!