0

کلاهبرداری با شگرد حج فوری و بدون نوبت

دسته بندی ها : فضای مجازی 16 شهریور 1397 مدیر سایبرلا 471 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فرد کلاهبرداری که با درج آگهی دروغین حج فوری و بدون نوبت در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد توسط مأموران پلیس فتای استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ سی مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت خانمی میانسال مبنی بر واریز مبلغ 50 میلیون ریال بابت خرید فیش حج در شبکه‌ اجتماعی تلگرام و عدم دریافت فیش و پاسخگو نبودن فرد موردنظر، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: شاکیه پس از مشاهده تبلیغاتی با عنوان “فروش فوری فیش حج بدون نوبت” در کانال‌های تلگرامی با شخص آگهی دهنده تماس گرفته و مبلغ مذکور را به حساب فرد کلاهبردار واریز نموده است.

وی افزود: مأموران پلیس فتای اصفهان پس از انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی، متهم را شناسایی و پس از نیابت قضائی در یکی از استان‌های جنوبی کشور دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: عدم صبوری متقاضیان و تلاش آنان برای عزیمت فوری به سفر حج و همچنین تسلیم شدن در برابر تبلیغات فریبنده سودجویان در فضای مجازی موجب زیان آنها می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای تهیه فیش حج، صرفا به دفاتر سازمان حج و زیارت مراجعه و از مراجعه به، کانال های مجازی و پاسخگویی به پیامک های ناشناس که شهروندان را برنده جوایز مختلف اعلام می‌نماید خودداری کرده تا گرفتار افراد سودجو و کلاهبردار نشوند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!