0

کلاهبرداری اینترنتی معضلی جدی در فضای مجازی است

دسته بندی ها : کلاهبرداری اینترنتی 2 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 402 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: کلاهبرداری اینترنتی یکی از جرایمی می‌باشد که می‌توان آن‌را یکی از قدیمی‌ترین اشکال جرائم رایانه‌ای با ابعاد مالی دانست که ارتکاب این جرم امروزه به یک معضل جدی در فضای سایبر تبدیل گردیده است.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ستاد امین یادگارنژاد در این خصوص تصریح کرد: با رشد فناورهای اطلاعاتی و ارتباطی و تکنولوژیهای مرتبط با آن و روبرو شدن جامعه با عصر جدیدی از زندگی به نام عصر سایبر یا عصر اطلاعات و شکل‌گیری دهکده جهانی به واسطه درنوردیدن مرزهای فیزیکی و جغرافیایی، انسان امروزی جرایم جدیدی را نیز تجربه می‌نماید.

وی افزود: این جرائم به واسطه دسترسی مجرمین به ابزار و فناوریهای جدید بوده و  این ابزار جدید به مجرمین امکان ارتکاب جرم درحد وسیع و سپس پنهان شدن پس از آن بدون نیاز به روبرو شدن فیزیکی یا بزه دیده و یا قربانی خود را می‌دهد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان در خصوص شیوه و شگردهای کلاهبرداری رایانه‌ای گفت: یکی از این روش‌ها از طریق برگزاری حراج آنلاین است که در این نوع کلاهبرداری‌, مجرم با راه‌اندازی سایت یا صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اقدام به راه‌اندازی حراج آنلاین می‌کند  و کاربران را هم به طمع خرید وسیله زیر قیمت در دام مجرم گرفتار می‌شوند‌.

وی ادامه داد: برنده شدن در قرعه‌کشی نمونه بارزی از این کلاهبرداری است که در این نوع کلاهبرداری که معمولا از طریق ارسال پیامک صورت می‌گیرد فرد را ترغیب می‌کنند به بهانه دریافت جایزه از یک مسابقه معتبر، اطلاعات حساب مالی خود را ارسال می‌نماید‌.

سرهنگ یادگارنژاد در این خصوص انواع کلاهبرداری اینترنتی اظهار کرد: سوءاستفاده از احساسات کاربران تحت پوشش نیات خیرخواهانه، پیشنهاد کار،  وعده ازدواج به بانوان، فروش امتیاز وام و سوءاستفاده از نام و شهرت چهره‌های معروف فرهنگی و ورزشی نمونه‌هایی دیگر از این کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی می‌باشند که به هموطنان توصیه می‌کنیم جهت در امان ماندن از سوء‌استفاده مجرمین در استفاده از این فضا نهایت دقت را انجام داده و  به نکات هشداری ارائه شده توسط پلیس فتا توجه نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!